شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه خارگ گفت: توجه به مبانی اسلام سیاسی و شناخت اصول، ما را امیدوار به آینده می‌کند و خطری که می‌تواند ما را تهدید کند، عدم اعتماد به مسئولان و مغرور شدن از دستاوردهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با محکوم کردن حمله تروریستی و نابخردانه جریان‌های عبری، عربی و غربی به حرم احمد بن موسی(ع) اظهار داشت: زنده نگاه داشتن شعله التهاب و تنش، انحراف توجه جبهه مقاومت از تمرکز بر رژیم غاصب، تلاش برای تحریک گسل‌های مذهبی، هدف‌گیری امنیت ملی به عنوان اصلی‌ترین توفیق نظام و تحت‌الشعاع قرار دادن موفقیت‌های اخیر دولت، اهداف دشمنان از تکرار این جنایت است.

وی با اشاره به آزادسازی ارزهای مسدود شده ایران در کشورهای کره جنوبی و عراق، گفت: آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی و عراق و مبادله زندانیان و اینکه دولت ایران با همه مشکلات ۵۰ میلیارد دلار نفت را صادر کرده و ارز آن را داخل کشور آورده، این یعنی فروپاشی اقتصادی مد نظر آمریکا محقق نشده است.

امام جمعه خارگ، اظهار کرد: موفقیت استراتژی دیگر که در این بین گم شد و دولت آمریکا هم سعی کرد آن را بپوشاند، پذیرشکه تقلیل غنی سازی را به سه و نیم رسانده بود و به لحاظ دستاورد اقتصادی به تقریبا هیچ رسیده بود، نتیجه آن شد بدون FATF هم منابع ارزی آزاد شد و هم پذیرش ۶۰ درصدی برای آمریکا خ غنی سازی ۶۰ درصد ایران است و آمریکا با بزرگنمایی ارسال سه هزار سرباز به غرب آسیا این عقب نشینی را پوشش داد و نتیجه این شد که هزینه سازش بیش‌تر از مقاومت است و دولت اعتدالی خواری آورد.

حجت الاسلام کارگر در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار شرکت کنندگان مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در تشریح خصوصیات و ویژگی‌های اسلام سیاسی، فرمودند: «مخالفت با ظلم و ظالم و یاری مظلوم»، خصوصیت برجسته و حساسیت‌برانگیز اسلام سیاسی است که قهراً رژیمی همچون رژیم صهیونیستی را که بنا و اساسش بر اشغال، ظلم، زور و شکنجه است را با نظامی همچون جمهوری اسلامی به عناد و دشمنی وامی‌دارد».

وی بیان کرد: ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب‌ تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم، بنابراین امروز، روز خسته شدن و ناامیدی نیست، بلکه روز شوق و امید و حرکت است و مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند.

حجت الاسلام کارگر، در تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: توجه به مبانی اسلام سیاسی و شناخت اصول، ما را امیدوار به آینده می‌کند و خطری که می‌تواند ما را تهدید کند، عدم اعتماد به مسئولان و مغرور شدن از دستاوردهاست.

وی با اشاره به برخی مشکلات جزیره خارگ، گفت: مشکلات سخت افزاری فراوانی در اکثر مدارس داریم که لازم است با عنایت مجموعه صنعت و پتروشیمی و مجموعه آموزش و پرورش استان مرتفع شود.

امام جمعه خارگ، تصریح کرد: سیستم‌های سرمایشی، هوشمند کردن کلاس‌های درس، تجهیز کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها و لوازم ورزشی، مساله آب آشامیدنی، تعمیرات و فضاسازی مدارس بخشی از مسائل مرتبط با مدارس است.

حجت الاسلام کارگر خاطرنشان کرد: انجمن اولیاء و مربیان و والدین در این زمینه‌ها به مدیریت مدارس کمک کنند تا فضایی پویا و با نشاط برای روزهای آغاز مدارس داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha