دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: جوان خدماتی حرم شاهچراغ حقیقت یک جوان غیرتمند ایرانی و مومن را که نسبت به ناموس خودش غیرت، نسبت به مردمش تعصب و نسبت به امنیت کشورش دغدغه دارد را به خوبی به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا الهی، اظهار داشت: مسئولان را به تقوای الهی، خدا ترسی و تلاش بیشتر برای حل مشکلات مردم دعوت می‌کنم و امیدوارم همه به صورت خستگی ناپذیر مجاهدت در راه خدمت به مردم داشته باشیم.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهدای شاهچراغ، خاطرنشان کرد: باید از نیروی‌های امنیتی که سرعت عمل خوبی در این حادثه تروریستی داشتند تقدیر کنیم، به‌خصوص از جوان نیروی خدماتی که باید به غیرت او احسن گفت.

امام جمعه همدان، افزود: این جوان حقیقت یک جوان غیرتمند ایرانی و مومن را که نسبت به ناموس خودش غیرت، نسبت به مردمش تعصب و نسبت به امنیت کشورش دغدغه دارد را به خوبی به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه امروز باید یاد کنیم از شهدای مدافع حرم، یادآور شد: شهدای مدافع حرم نماد غیرت و تعصب بودند که جان خودشان را برای امنیت کشور و آسایش مردم فدا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، در ادامه با طرح این سئوال که چرا دشمن در این حوادث تروریستی از نیروهای مهاجر استفاده می‌کند، اظهار کرد: داعشی که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت می‌توانست یک ایرانی را از داخل کشور برای این جنایت انتخاب کند، اما همان طور که در اتفاقات گذشته نیز دیدیم دشمن از افراد مهاجر استفاده می‌کند، چرا که اهداف ترکیبی از این کار در سر دارد.

وی با بیان اینکه اگر یک مهاجر و تبعه خارجی این کار را انجام دهد، در داخل بین هموطنان و آن مهاجر دو قطبی ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ایجاد این دو قطبی و سپس بهره‌برداری خودش است، به بیان دیگر دشمن می‌خواهد هم اختلاف بین شیعه و سنی ایجاد کند، هم در سالگرد اغتشاشات سال گذشته التهاب در کشور را زنده کند و هم بین مردم کشور با تبعه آن کشور خارجی تنش ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه یکی از اهداف دشمن احیا داعش در منطقه است، گفت: به تعبیر خودشان داعش دست پرورده آمریکا است و امروز به دنبال آن هستند تا داعش را احیا کنند، اما آنچه در مقابل آنها ایستاده جمهوری اسلامی، سپاه قدس و امثال شهید همدانی‌ها و سلیمانی‌ها بوده و لذا به خاطر همین، شاهد بیشترین هجمه‌ها علیه سپاه پاسدارانی هستیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، بزرگترین سازمان غیر تروریستی در تمام دنیا است.

وی با بیان اینکه پس از این حوادث متاسفانه برخی از جریانات این طور مطرح می‌کنند کار خود نظام است، در حالی که این حرف‌ها بی‌اساس و مضحک است، اظهار کرد: وقتی نسبت به یک‌ موضوع قضاوت می‌شود باید بدون حب و ‌بغض سیاسی انجام شود و تحلیل‌ها با عقلانیت باشد.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه مسئولان نیز باید با صداقت به مردم گزارش دهند، اظهار کرد: باید این سوال را از این افراد پرسید که این حوادث تروریستی چه فایده و آورده‌ای برای نظام دارد که این طور مسائل را مطرح می‌کنید؟

وی به مسئله بنزین اشاره کرد و گفت: دولت رسماً اعلام کرده که قصد گران کردن بنزین را ندارد و باید هم بر این وعده خود بماند، اما از طرف مقابل باید مراقب شایعات باشیم و به آن دامن نزنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، خطاب به اصحاب رسانه یادآور شد: از رسانه‌ها می‌خواهیم از انتشار اخبار تنش زا و اخباری که به ایجاد دو قطبی‌ها در جامعه دامن می‌زند، خودداری کنند، دشمن شایعه را درست می‌کند و متاسفانه خودی‌ها آن را منتشر می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه انتشار اینگونه اخبار خلاف شرع است، گفت: چرا باید نزاع‌هایی که در آمار کم‌تر از نیم درصد است را برجسته کنیم و فضای جامعه را متشنج نشان دهیم، اگر نیاز به اقدام قانونی است می‌توان از مجاری قانونی آن را پیگیری کرد، چرا که دشمن ایجاد تشنج در جامعه را می‌خواهد و ما باید مراقب باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با گلایه از برخی رسانه‌های داخلی که به این مسائل دامن می‌زنند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، نباید با دشمن مخرج مشترک داشت، چرا باید فریب بازی رسانه‌ای دشمن را بخوریم و همان کاری که آنها می‌خواهند را ما انجام دهیم؟

وی در ادامه با اشاره به مراسم افتتاحیه فعالیت موکب داران اربعین در استان همدان، خاطرنشان کرد: استان همدان از استان‌های برجسته در عرصه خدمت رسانی به زائران اربعین است که بالغ بر۱۲۰ موکب در این ایام در استان همدان فعال است.

امام جمعه همدان، یادآور شد: درست است تلاش‌ها و فعالیت‌ها به صورت مردمی انجام می‌شود اما این انتظار از مسئولان نیز وجود دارد که در این عرصه تسهیل‌گری کنند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان محل عبور زائران از ۱۷ استان می‌باشد، خاطرنشان کرد: بالغ ۳ میلیون تردد در ایام اربعین در استان ثبت شده، که نیازمند همراهی مسئولان برای ارائه خدمات بهتر می‌باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، همچنین با گرامیداشت روز جهانی مسجد، با اشاره به اینکه شورای عالی مساجد و امور مساجد استان برنامه‌های خوبی را طراحی کرده که نیازمند همراهی متولیان است، گفت: هر جا هیئت امنا، دغدغه‌مند بوده مسجد نیز فعال‌تر بوده است.

وی با تقدیر از تلاش هیئت امنا و ائمه جماعات مساجد استان همدان، خاطرنشان کرد: امروز باید مسجد در محلات محوریت داشته باشد و مدیریت اجتماعی محله بر عهده مسجد باشد، به نحوی که اگر مردم مشکلی داشتند مسجد ملجأ آن‌ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه در مدیریت مساجد از ظرفیت جوانان استفاده شود، اظهار کرد: مسجدی که هم فعالیت‌های سخت افزاری انجام دهد و هم نرم افزاری و ارکان آن با هم هماهنگ باشند و از ظرفیت جوانان در آن استفاده شود، مسجد موفقی خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha