سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
الشيخ «جواد ریاض»

حوزه/ شیخ جواد ریاض از علمای الازهر مصر گفت: هدف رژیم صهیونیستی از گسترش تهدیدات علیه مسجدالاقصی، زمینه سازی برای کنترل این مکان است؛ آنها مدت هاست که مشغول حفاری هستند.

شیخ جواد ریاض عالم الازهر مصر در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با اشاره به گسترش تهدیدات علیه مسجدالاقصی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: هدف رژیم صهیونیستی از این کار، زمینه سازی برای کنترل مسجدالاقصی است؛ آنها مدت هاست که مشغول حفاری هستند که به هر طرف گسترش یافته است. خداوند متعال در آیات بسیاری به ما دستور داده است که برای حفظ مقدسات و مساجد و سرزمین هایمان تلاش کنیم.

وی افزود: شکی نیست که انجام ندادن این فریضه، عمل نکردن به تکلیفی است که خداوند بر مسلمانان گذاشته است و علمای ما گفته اند اگر دشمن وارد یک کشور شود و زمین را غصب کند، جهاد یک تکلیف فردی بر دوش مردم کشور است. علما می توانند جهاد را بر اطرافیان خود واجب کنند و همینطور ادامه دهند تا جهاد بر همه مسلمانان شرق و غرب برای آزادسازی این سرزمین واجب شود.

شیخ جواد ریاض با اشاره به تلاش ضعیف برای مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: سازمان ها مثل سازمان همکاری اسلامی تا جایی که می توانند با محکوم کردن و دعوت جامعه جهانی به مسئولیت در تلاش هستند تا به وظیفه خود عمل کنند و نشان دهند که این حملات منجر به بی ثباتی در منطقه می شود اما این تلاش ها به نظر من کفایت نمی کند تا به نتایج دلخواه برسند؛ گویی دشمن صهیونیستی به آنها نگاه تحقیرآمیز می‌کند، همانطور که می‌دانید درخواست‌ها و محکومیت‌های آنها تئوریک است و هیچ تکلیفی برای یک کشور اسلامی وجود ندارد، مخصوصاً با وجود عادی‌سازی که در برخی از این کشورها گسترده است.

وی گفت: هنگامی که دشمن صهیونیستی در سال ۱۹۶۹ جرأت کرد مسجد الاقصی را به آتش بکشد، این آتش برای هر مسلمانی که به خداوند متعال به عنوان پروردگار و به محمد صلی الله علیه و آله و سلم به عنوان پیامبر و رسول ایمان دارد دردناک بود.

این عالم الازهر مصر با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد الاقصی گفت: معراج پیامبر اسلام از مسجدالحرام به مسجدالاقصی بود و معراج از مسجد الاقصی به آسمانها بود و مستقیماً از مسجدالحرام نبود. این امر به نظر من با حرمت و جایگاه این مسجد پیوند خورده است تا مسجد الاقصی تا قیامت در دل مسلمانان باشد و در صورت طمع دشمنان اسلام و حق خواران باید آن را حفظ و آزاد کنند.

وی در پایان گفت: رسول خدا (ص) با پیامبران در مسجد الاقصی نماز می گزارد و این نشان دهنده ارتباط رسالت هاست. حضرت محمد(ص) خاتم النبیین است و ایمان به ایشان واجب است و در برخی از روایات آمده پیامبران برادرانی هستند که دعوتشان به یک دین و به سوی خدای واحد است، هر چند احکام آنها بر حسب زمان و مکان متفاوت باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha