دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1104326
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
تصاویر/ همایش مبلغان اربعین استان خوزستان

حوزه/ همایش مبلغان اربعین استان خوزستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، همایش مبلغان اربعین حسینی استان خوزستان ساعاتی قبل با حضور حجج اسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، سید ابوالحسن حسن زاده مسئول نمایندگی بعثه رهبری در حج و زیارت استان خوزستان، بلادیان مدیر حوزه علمیه استان و حجت الاسلام دبیری فرد رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و جمعی از فعالان و مبلغات اربعین حسینی، در دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، زیارت با معرفت را هدف مهم حضور مبلغان در ایام اربعین بیان داشت و گفت: وحدت و همدلی و دوری از نزاع و اختلاف از توصیه های مهم و سیره معصومین علیهم السلام بوده است.

وی با اشاره به فراز«مُسْتَنَّةً بِسُنَنِ أَوْلِیائِکَ، مُفارِقَةً لِأَخْلاقِ أَعْدائِکَ» در زیارت امین الله که معتبرین زیارت به لحاظ سند و محتوا است، بیان کرد: یکی از اخلاق های مهم، همگرایی و دوری از اختلاف است.

مسئول نمایندگی بعثه رهبری در حج و زیارت استان خوزستان ابراز داشت: اربعین و حضور میلیونی مردم از ۵ قاره جهان که به فرموده رهبر معظم انقلاب شبه معجزه است موجبات وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را بیش از پیش فراهم آورده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده اضافه کرد: تاثیرات شگرف زیارت و راهپیمایی اربعین به لحاظ اجتماعی و سیاسی، بسیار موضوع بزرگ و مهمی است اما ظرفیت های اربعین و این رویداد مهم بیش از آن چیزی است که امروز آنرا دیده ایم.

وی در پایان به بیان نکات احکامی متناسب با ایام اربعین پرداخت.

گفتنی است، این همایش زیر نظر قرارگاه تبلیغی اربعین حسینی استان خوزستان که متشکل از حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، بسیج طلاب و دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان است برگزار شده و بر اساس هماهنگی صورت گرفته در این قرارگاه روزانه مبلغان در دو مرز چذابه و شلمچه حضور خواهند داشت.

پاسخ به سؤالات دینی مردم، بیان احکام شرعی، تبیین اهمیت و جایگاه زیارت اربعین، بیان چگونگی نایل شدن به زیارت با معرفت، اقامه نماز جماعت در موکب ها از جمله خدمات مبلغان و فعالان اربعین حسینی به زائران حضرت سید الشهدا علیه السلام است.

این فعالیت مبلغان و فعالان اربعین از ۵ تا ۲۰ صفر به مدت ۱۵ روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha