چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تت

حوزه / رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان با تأکید بر اینکه بچه‌ها آینده مساجد را می‌سازند، گفت: در برخی مساجد این گلایه وجود دارد که چرا دست اندرکاران و والدین، فرزندان خود را به مساجد نمی‌آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام رحمت الله نوروززاده شب گذشته در مراسم تقدیر از خادمان، مؤذنین و مکبّران مسجد امام حسن مجتبی (ع) لَتحُر که به مناسبت روز جهانی مساجد برگزار شد، اظهار داشت: در ۵۶ درصد از مساجد کاشان هیئات مذهبی فعال هستند و کانون‌های فرهنگی هنری نیز در ۳۵ درصد مساجد شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰ مسجد در حال ساخت در کاشان داریم، گفت: هفت مکان شهر مانند بلوار صنعت، مسکن مهر که داری جمعیت است ولی فاقد مسجد می‌باشد شناسایی شده‌اند تا با جانمایی زمین توسط خیرین ساخته شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان، با اشاره به ویژگی‌های یک مسجد پویا، اظهار کرد: وجود صفا، صمیمیت، هم سویی، همدلی محبت در بین نمازگزاران باعث می‌شود، روز به روز به جمعیت مساجد به‌ویژه قشر کودک و نوجوان اضافه شود.

وی با تأکید بر اینکه بچه‌ها آینده مساجد را می‌سازند، یادآور شد: در برخی مساجد این گلایه وجود دارد که چرا دست اندرکاران و والدین فرزندان خود را به مساجد نمی‌آورند.

حجت الاسلام نوروززاده، مسجد امام حسن مجتبی(ع) لتحر را یکی از مساجد موفق کاشان در جذب کودکان و نوجوانان دانست و گفت: همواره در بازدیدها و سخنرانی‌ها به متولیان مساجد اعلام می‌کنم تا روش و الگوی این این مسجد را ببینند که چگونه موفق به جذب بچه‌ها شده است.

گفتنی است همزمانی با روز جهانی مساجد از خادمان، موذنین و ۴۲ نفر از اعضای نوجوان کانون فرهنگی هنری شهدای لتحر مسجد امام حسن مجتبی(ع) لتحر که در طول سال وظیفه تکبیر نماز جماعت را به عهده داشتند، تقدیر شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha