چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ دیدار معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور با آیت رجبی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: امر پرورش برای نظام و جامعه یک موضوع مهم و حیاتی است، لذا رسالت معاونین پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، رسالتی مهم، ارزشمند، اثرگذار و خطیر می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمود رجبی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه و رئیس مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار دبیران کمیته های همکاری استان های کشور (معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استانها) گفت: رسالت معاونین پرورشی و فرهنگی، رسالتی مهم، حیاتی و ارزشمند است که اگر درست ایفا نشود امر بسیار خطیری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: کار تعلیم و تربیت همت بلندی را می طلبد و همه کسانی که در جامعه ما دارای شخصیت بالنده و اخلاقی هستند، در واقع کسانی هستند که در نقطه تربیتی در اوج هستند. امروز در جامعه ما و نسل جوان و نوجوان ما ابعاد مختلف اخلاقی و تربیتی وجود دارد و مورد توجه است و اگر نتوانیم به خوبی این ابعاد را تأمین کنیم، طرف مقابل ما که کارشان ایجاد خدعه، انحراف و گمراهی است و اتفاقاً از نظر علمی نیز بسیار فعالند، دست به کار بوده و کاستی ها را به نفع خود رقم می زنند.

آیت الله رجبی با اشاره به فتنه های طول دوران خاطرنشان کرد: اگر فتنه های دوران را بررسی کنید، تمامی کسانیکه محور این فتنه یا همراهان این فتنه بوده اند، از نظر تربیتی، معرفتی، بینشی مشکل داشتند و این مشکلات آنها را به این مرحله رسانده است، لذا اهمیت امر پرورش و تربیت بر کسی پوشیده نیست و شما به عنوان متولیان امر امور پرورشی، فرهنگی و تربیتی نقش بسیار پراهمیتی دارید، خلاقیت، نوآوری و ابتکار لازمه امور پرورشی و فرهنگی است که باید نسبت به آن با علم و دانش ورود جدی تری داشته باشید.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد : شما به عنوان مسئولان پرورشی و فرهنگی باید دو نکته را مورد توجه مؤکد قراردهید، نخست؛ کتب مربوط به پرورش جوانان و اخلاق جوانان را بخوانید و به دانش آموزان معرفی کنید و سپس از خودتان غافل نشوید، اینکه یک مربی نسبت به مباحث علمی و دانشی تربیتی مجهز و مسلط باشد بدون تردید خروجی و نتیجه را مطلوب تر رقم می زند، لذا این به روز بودن کمک می کند تا بهتر در برابر شبهات ایستادگی کرده و آن را دفع کنید، همچنین بهترین خروجی را برای مسائل اخلاقی و تربیتی داشته باشید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه توسل به ائمه اطهار(ع) باید مورد توجه معاونین پرورشی و فرهنگی باشد، ادامه داد: این توسل می تواند در حد یک سلام و صلوات بر ائمه اطهار(ع) و به ویژه مولا و مقتدایمان امام عصر(عج) باشد که حضرت را ناظر برنامه های خود بدانیم و دعای حضرت را برای پیشبرد بهتر اهداف الهی و متعالی همراه داشته باشیم.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش وپرورش و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گزارشی از روند فعالیتهای ستاد همکاریها ارائه کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha