چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ مراسم بدرقه گروه دختران حاج قاسم به پیاده روی اربعین

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ارتباط بین زائرین امام حسین(ع) هم بسیار مهم و حائز اهمیت است، از ملیت‌های مختلف و متعدد به اربعین می‌آیند، بنابراین لازم است فرهنگ ناب حسینی را بین آن‌ها نشر دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، امروز در مراسم بدرقه سفر زیارتی گروه "دختران حاج قاسم" که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: سفر به کربلا یک سفر ایده‌آل و لذت بخش است و اگر افراد هزار بار هم به این سفر رفته باشند، باز هم هر دفعه تازگی خود را دارد، خصوصا پیاده روی اربعین که از اجر و پاداش فراوانی برخوردار است.

وی افزود: افراد از لحظه‌ای که از منزل خود به قصد زیارت حرم اباعبدالله(ع) خارج می‌شوند، زائر و میهمان امام حسین(ع) حساب می‌شوند و باید خودمان را زیر دِین اهل بیت(ع) بدانیم، چرا که آن‌ها به ما لطف کردند که توفیق زیارتشان و خدمت درگاه آن بزرگواران نصیب ما شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در سفر، برخی کارها دارای ارزش و اهمیت است، از جمله خدمت به زوار امام حسین(ع) و لذا هر اندازه می‌توانیم باید به دیگران خدمت کنیم ولو اندک باشد.

وی گفت: اینکه در سن نوجوانانی توفیق زیارت به شما نصیب شده، باید شکرگزار خداوند باشید و بدانید میلیون ها انسان با آرزوی زیارت امام حسین(ع) امروز از دنیا رفته‌اند.

حجت الاسلام امامی بیان کرد: اهل عراق که به زوار امام حسین(ع) خدمت می‌کنند، انسان‌های متمولی نیستند و دولت‌شان هم به آن ها کمک نکرده است، بلکه آن‌ها یک سال کار کردند و پول‌های خود را برای خدمت به امام حسین(ع) جمع کرده‌اند، بنابراین رفتار و تشکر ما از آن‌ها بسیار مهم است و اگر وقتمان اقتضا داشت به آن‌ها کمک کنیم و اگر می‌توانیم مقداری کادو از ایران بخریم و به کودکان و نوجوانانی که در موکب‌ها خدمت می‌کنند اهدا کنیم.

وی اضافه کرد: ارتباط بین زائرین امام حسین(ع) هم بسیار مهم و حائز اهمیت است، از ملیت‌های مختلف و متعدد به اربعین می‌آیند، بنابراین لازم است فرهنگ ناب حسینی را بین آن‌ها نشر دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: امام صادق(ع) برای زائرین امام حسین(ع) این‌گونه دعا می‌کنند، " فَارْحَمْ تِلْکَ الْوُجُوهَ الَّتِی قَدْ غَیَّرَتْهَا الشَّمْسُ، وَ ارْحَمْ تِلْکَ الْخُدُودَ الَّتِی تَقَلَّبَتْ عَلَی حُفْرَهِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام، وَ ارْحَمْ تِلْکَ الْأَعْیُنَ الَّتِی جَرَتْ دُمُوعُهَا رَحْمَهً لَنَا، وَ ارْحَمْ تِلْکَ الْقُلُوبَ الَّتِی جَزِعَتْ وَ احْتَرَقَتْ لَنَا، وَ ارْحَمِ الصَّرْخَهَ الَّتِی کَانَتْ لَنَا، اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْتَوْدِعُکَ تِلْکَ الْأَنْفُسَ وَ تِلْکَ الْأَبْدَانَ حَتَّی نُوَافِیَهُمْ عَلَی الْحَوْضِ یَوْمَ الْعَطَشِ، پس تو این صورت‌هابی که حرارت آفتاب آنها را در راه محبّت ما تغییر داده مورد ترحّم خودت قرار بده، و نیز صورت‌هایی را که روی قبر ابی عبد اللَّه الحسین(ع) می‌گذارند و بر می‌دارند مشمول لطف و رحمتت قرار بده و همچنین به چشم‌هایی که از باب ترحم بر ما اشک ریخته‌اند نظر عنایت فرما و دل‌هایی که‌ برای ما به جزع آمده و به‌خاطر ما سوخته‌اند را ترحم فرما، بار خدایا به فریادهایی که به‌خاطر ما بلند شده برس، خداوندا من این ابدان و این ارواح را نزد تو امانت قرار داده تا در روز عطش اکبر که بر حوض کوثر وارد می‌شوند آنها را سیراب نمایی.

وی تأکید کرد: زیارت اربعین یک سفر بی‌نظیر است و هر لحظه آن بسیار ارزشمند است، باید از لحظه لحظه سفر توشه برداریم و برای کسانی که نتوانستند حضور یابند دعا کنیم و از طرف آن‌ها زیارت بجا بیاوریم.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha