شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید محمد تقی شاهچراغی

حوزه/استاندار سابق قم گفت: پروژه فرودگاه قم بدون هیچ مجوز و مدرک قانونی کلنگ‌زنی شده بود و در نهایت پس از جلسات متعدد مقرر شد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی فرودگاه قم احداث شود؛ تا امروز تمام شرایط برای صدور مجوز آن فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیدمحمدتقی شاهچراغی در آئین تکریم و معارفه استاندار قم که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: خدمت‌رسانی به مردم قم به مدت پنج‌سال در دو کسوت فرماندهی سپاه و استانداری توفیق الهی بود.

وی با اشاره به اینکه تمام دستاوردهای این مدت در سایه همراهی، همدلی و همکاری بود، مطرح کرد: مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه مدرسین، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در این مسیر همکاری و رهنمودهای موثری داشتند.

استاندار سابق قم با بیان اینکه در ابتدای فعالیت در استان قم با مشکلات متعددی مواجه بودیم، عنوان کرد: برخی از پروژه‌های قم بیش از چند دهه راکت مانده بود و زیر سایه غفلت مدیران اسبق رفته بود قم.

وی از سفر نخست رئیس جمهور به استان قم یاد کرد و گفت: در این سفر توانستیم 153 مصوبه اخذ کنیم تا بسیاری از مشکلات استان رفع شود.

شاهچراغی با اشاره به اینکه قم به کارگاه بزرگی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این کارگاه با همت و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی به دست آمد.

وی ضمن تبریک به آقامیری استاندار جدید قم، تصریح کرد: قطعاوی نیز مسیر رشد و توسعه استان قم را در پیش‌ خواهند گرفت و این مسیر را ادامه خواهند داد.

استاندار سابق قم فرودگاه قم را مدنظر قرارداد و گفت: این پروژه بدون هیچ مجوز و مدرک قانونی کلنگ‌زنی شده بود و در نهایت پس از جلسات متعدد مقرر شد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی فرودگاه قم احداث شود؛ تا امروز تمام شرایط برای صدور مجوز آن فراهم شده است.

وی با بیان اینکه حدود هزار و 800 میلیارد تومان اصلاح قرارداد در بخش مترو داشته‌ایم، یادآور شد: امیدواریم هرچه سریع‌تر مشکل تامین واگن متروی قم رفع شود و ادامه مسیر آن نیز تکمیل شود.

با اشاره به اینکه زمان بسیاری برای تعیین و تکلیف منوریل قم صرف شده است، بیان کرد: تا زمانی‌که مردم حاصل این جلسات را در کف میدان نبینند قانع نخواهند شد ولی در نهایت مقرر شد مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر طراحی را برای ادامه منوریل تا پردیسان آماده کنند.

وی با بیان اینکه اقداماتی نیز در حوزه بافت فرسوده در استان قم صورت گرفته است، ابراز کرد: خانه‌های زیر دکل نیز از دیگر مشکلات در استان قم بود که گرفتاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی و ... را برای ساکنین این محله به همراه داشت که به لطف خدا درحال رفع شدن است.

استاندار سابق قم با اشاره به اینکه یکی از جاده‌های حادثه‌خیز استان قم جاده پردیسان-ورجان بود، اظهار کرد: این مسیر نیز با پیگیری‌های انجام شده درحال احداث است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌ها به برکت و لطف اهل بیت(ع) بوده است، مطرح کرد: جلسات متعددی با موضوع دریاچه نمک نیز برگزار شده است که در نهایت مقرر شد 10 هزار میلیارد تومان برای آن اختصاص پیدا کند که 80 درصد آن با بخش خصوصی 20 درصد آن با کمیته امداد خواهد بود.

شاهچراغی با اشاره به اینکه در فاضلاب مشکلات اساسی داریم، عنوان کرد: در این عرصه نیز باتوجه به اینکه بخش زیادی از پساب استان هدر می‌رفت، با بخش خصوصی قراردادی منعقد شده است و بخشی از آن نیز محقق شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه‌های مختلفی اقداماتی صورت گرفته است و این مسیر ادامه خواهد داشت، مطرح کرد: در حوزه صنعت نیز در قم باتوجه به ملاحظات موجود ورود پیدا کردیم.

استاندار سابق قم با اشاره به اینکه توجه اصلی ما به مشاغل خانگی، سوغات و صنایع دستی قم بوده است، خاطرنشان کرد: هر اقدامی که در قم صورت می‌گیرد، باید متناسب با شرایط فرهنگی این شهر باشد و نباید در مسیری گام برداریم که حرم حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه تحت الشعاع قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تیم فعال در عرصه مدیریت استان زمینه‌ رشد و توسعه استان را فراهم کرده است، تصریح کرد: قم شایسته خدمت‌رسانی‌های بیش‌تر است چراکه علاوه‌بر اینکه قم یک جهان شهر است، عقب ماندگی‌هایی با قدمت چندین دهه در این شهر وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۶ IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    احداث فرودگاه در قم فقط ضرر به بودجه مردم است یکی بگه از قم به مقصد کجا با کدام مسافر در ۸۰ کیلومتری قم فرودگاه بین المللی هست یک فرود گاه با کمتر از ۵۰۰۰۰ مسافر در روز صرفه ندارد