شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ همایش روز جهانی مسجد در ماکو

امام جمعه ماکو گفت: اذان اعلام وقت ملاقات با خداوند تبارک‌وتعالی است و طبق روایات اسلامی باعث باز شدن درهای بهشت می‌شود؛ اکنون اذان‌ها به‌صورت ضبط شده پخش می‌شود که البته مشکل خاصی ندارد؛ امام(ره) همواره بر پخش اذان به‌صورت زنده تأکید کرده اند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی در مراسم گرامیداشت روز مسجد که روز سه شنبه در مسجد امیرالمومنین علیه السلام ماکو برگزار شد با تأکید بر اینکه در خصوص مساجد که جزو تاکیدهای مقام معظم رهبری است باید قدم‌های مؤثری برداریم گفت: شهدا در مساجد تربیت‌یافته و به جبهه‌های حق علیه باطل رفته و از مرزها و کیان و نهضت اسلامی دفاع کرده و به شهادت رسیدند و اجازه ندادند حتی یک وجب از این خاک کم شود.

وی افزود: دشمن مساجد را مورد هدف قرار داده است چرا که مسجد کانون انسجام و همدلی مردم است و مشکلات فرهنگی و اجتماعی در مساجد حل و فصل می‌شود.

امام‌جمعه ماکو با بیان اینکه دشمن سعی داشت مساجد را از رونق بیندازد، لذا برنامه‌های زیادی طراحی کرد، اظهار کرد: این مکان مقدس، نخستین خانه توحید، کانون هدایت و ارشاد، پایگاه است، خانه خدا در زمین، ضد ستم و وجود مسجد در هر نقطه نشانه عظمت اسلام و وجود مسلمانان در آن منطقه است.

وی اولین جایگاهی که برای خداوند تبارک‌وتعالی برای هدایت انسان‌ها روی زمین بنا کرده است را مسجد عنوان کرد.

به گفته امام جمعه ماکو، رسول خدا (ص) می‌فرمایند: محبوب‌ترین جای شهرها در پیشگاه خداوند، مساجد آنهاست.

حجت‌الاسلام هاشمی اذعان کرد: مسجد نه فقط برای نماز، عبادت، راز و نیاز بلکه یک زیارتگاه است و رفتن به مسجد ثواب و پاداش دارد، لذا امام حسن (ع) می‌فرماید: اهل مسجد زائران خدایند و بر صاحب‌خانه است که به زائرش تحفه‌ای عطا کند.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به عوامل مختلفی که در رونق مسجد نقش‌آفرینی می‌کند، گفت: اذان، امام‌جماعت، خادم و نظافت مسجد از جمله مواردی هستند که در رونق مسجد نقش‌آفرینی می‌کند.

وی در تشریح این عوامل گفت: اذان اعلام وقت ملاقات با خداوند تبارک‌وتعالی است و طبق روایات اسلامی باعث باز شدن درهای بهشت می‌شود؛ اکنون اذان‌ها به‌صورت ضبط شده پخش می‌شود که البته مشکل خاصی ندارد؛ امام(ره) همواره بر پخش اذان به‌صورت زنده تأکید شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha