شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طرح مسجد محور خدمات

حوزه/ فرماندار همدان، با اشاره به اینکه استراتژی دشمن برای ما ایجاد یأس و ناامیدی است، گفت: دشمن به دنبال آن است که مردم ایران هیچ افق روشنی نبینند، اما پادزهر این دسیسه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری آن است که در برابر تلاش دشمن برای سیاه نمایی، امید آفرینی را یک وظیفه همگانی بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، در ادامه برنامه "مسجد محور خدمت"، فرماندار شهرستان همدان شب گذشته با همراهی معاونین فرماندار، برخی از مدیران شهرستان و کارشناسان ذیربط در مسجد امام زمان(عج) روستای حیدره بالای شهر حضور یافت و ضمن گفت‌وگو و دیدار با مردم، اهم مسایل و مشکلات این روستا مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

مسلم مخفی فرماندار همدان در جمع نمازگزاران و اهالی روستای حیدره با تأکید بر اینکه مشی و منش دولت سیزدهم مردمی بودن است، اظهار داشت: مدیرانی که امشب در خدمت مردم هستند و در مسجد حضور دارند، تنها به کار در ساعات اداری اکتفا نمی‌کنند و شبانه روزی پیگیر امور و رفع مشکلات مردم هستند و لذا این مصداق مردمی بودن دولت است.

وی با بیان اینکه علیرغم همه مشکلات، دولت با عزمی جدی کار خود را آغاز کرد، گفت: کینه توزی دشمنان، مبین حرکت دولت در مسیر صحیح است که دشمن از این وضعیت ناراحت است.

فرماندار همدان، افزود: در عین دیپلماسی پویای دولت و ارتباط با همه کشورهایی که می‌توانند منافعی برای ما به‌دنبال داشته باشند، نگاه دولت در حل مشکلات کشور به ظرفیت‌های موجود و داخلی است و هرگز حل مسایل و مشکلات کشور را در گرو ارتباط با بیگانگان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی نمی‌داند.

وی با اشاره به اینکه استراتژی دشمن برای ما ایجاد یأس و ناامیدی است، اظهار کرد: دشمن به دنبال آن است که مردم ایران هیچ افق روشنی نبینند، اما پادزهر این دسیسه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری آن است که در برابر تلاش دشمن برای سیاه نمایی، امید آفرینی را یک وظیفه همگانی بدانیم.

مخفی، با تأکید بر اینکه مراقب باشیم در مطالبه‌گری‌ها مشکلات را مطرح کنیم، اما کارهای انجام شده و دستاوردها را هم ببینیم، یادآور شد: در عرصه مطالبه‌گری‌ها حواسمان باشد، مخرج مشترک با دشمن نداشته باشیم.

وی به برخی از پروژه‌های بزرگ و فعال در همدان اشاره کرد و گفت: رفع مشکل تنش آبی با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان از جمله اقدامات جهادی این دولت در همدان است که از سال ۸۳ این طرح آغاز و رها شده بود.

فرماندار همدان، با بیان اینکه ۱۴ هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار با پیگیری استاندار و مدیران استان در سفر رئیس جمهور به همدان اختصاص یافت که محرک بسیاری از طرح های نیمه تمام و رها شده در استان شد، اظهار کرد: علاوه بر پروژه‌هایی که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، چند پروژه بزرگ نیز در حال تکمیل داریم که تقاطع غیر همسطح شهید همدانی، ایستگاه تشکیلاتی راه آهن همدان، بیمارستان اکباتان و تعدادی از پروژه‌های مسکن از آن جمله‌اند.

وی با اشاره به دغدغه‌های اهالی حیدره، خاطرنشان کرد: راه حیدره با توجه به میزان تردد و کم عرض بودن، بسیار پُر ترافیک و حادثه خیز است که تعریض آن نیاز به هماهنگی چند دستگاه و همکاری باغداران حاشیه راه دارد.

مخفی، تصریح کرد: بازنگری طرح هادی روستا در حال انجام و با اعتباری که امسال اختصاص یافته انجام می‌پذیرد، همچنین طرح انتقال آب نیز برای رفع مشکل کمبود آب شرب روستا تهیه و اعتبار لازم پیش بینی شده و این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به طرح مشکلات و دغدغه‌های اهالی در این دیدار، خاطرنشان کرد: مسایل و مشکلات طرح شده با زمانبندی مشخص مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد و مجددا به اهالی نتایج حاصل شده اعلام خواهد شد.

هدر رفت هشت ماهه آب رودخانه، تعریض و روشنایی راه روستای حیدره، کمبود آب شرب روستا، محدودیت و قیمت بالای زمین مسکونی و عدم توان ساخت مسکن روستایی طبق دستورالعمل بنیاد مسکن، بازنگری طرح هادی و توسعه کاربری‌های مورد نیاز روستا، فقدان ایاب و ذهاب عمومی روستا، مشکلات کشاورزان و باغداران و نیاز به حمایت بیشتر توسط جهاد کشاورزی، سگ‌های ولگرد، رفع مشکل اراضی اوقافی، شبکه جمع آوری فاضلاب، فقدان فضای ورزشی، فرهنگی و تفریحی، اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل طرح بازسازی امامزاده، از جمله مهمترین مطالبات اهالی روستای حیدره بالای شهربود که توسط معتمدین و اهالی این روستا مطرح و از مسئولان مطالبه شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha