یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان خطاب به مدیران استان گفت: حق الناس یعنی در عرصه خدمت به مردم خسته نشوید و بدانید که در خدمت به مردم و مسئولیت‌ها در برابر برخی حرف‌ها و صحبت‌ها ناراحت نشوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار و مدیران استان همدان به مناسبت هفته دولت، با تقدیر از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در عرصه‌های مختلف توسط مدیران استان، اظهار داشت: در روایتی از امام حسن مجتبی(ع)، سیاست عبارت است از رعایت سه حق که مسئولان باید آن را رعایت کنند.

وی حق الله را اولین حق بر مسئولان دانست و گفت: مسئول در نظام اسلامی خداوند بر او حقی پیدا می‌کند و لذا واجب است نسبت به دیگران و مردم توجه بیشتری به مسائل الهی و مسائل معنوی داشته باشد.

عملکرد مسئولان در نظام اسلامی می‌تواند در عرصه تقویت و یا تضعیف اسلام نقش داشته باشد

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه عملکرد مسئولان در نظام اسلامی می‌تواند در عرصه تقویت و یا تضعیف اسلام نقش داشته باشد، یادآور شد: به‌خاطر داشته باشیم همه مسائل و موفقیت‌ها در دستان ما نیست و نگاه و نظر الهی نیز بسیار در این عرصه موثر است.

وی دومین حق را، حق الناس و حق مردم عنوان کرد و گفت: حق الناس در این روایت شریف، یعنی در عرصه خدمت به مردم خسته نشوید و بدانید که در خدمت به مردم و مسئولیت‌ها در برابر برخی حرف‌ها و صحبت‌ها ناراحت نشوید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: در زمان مدیریت امام علی(ع) که اوج مدیریت معصوم بود نیز این حرف‌ها مطرح بود تا جایی که اطرافیان به امیرالمومنین(ع) می‌گفتند، مدیریت بلد نیستید و از معاویه مدیریت یاد بگیرید.

یکی از مصادیق ظلم، تأخیر در کار راه انداختن مردم است

وی با اشاره به اینکه مدیریت یک امر انسانی است، اظهار کرد: باید انتقاد پذیر باشیم و به‌خاطر داشته باشیم در امور انسانی طبیعی است که نقصی پیدا شود، البته انتقاد باید همراه با اعتماد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه انتقاد به مسئول کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: مسئولان انتقاد پذیر، بیشتر رشد می‌کنند، البته منتقدین باید مرز تخریب و ‌تهمت را هم رعایت کند.

وی با بیان اینکه در خدمت به مردم کوتاهی نکنیم، این حق الناس است و ما برای خدمت تکلیف داریم، گفت: این از ویژگی‌های حاکمیت اسلامی است که در مقابل حق الناس، مسئولان نیز حقی بر مردم دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به اینکه یکی از حقوقی که مردم بر گردن ما دارند، این است که اختلاف دستگاه‌ها نباید به ضرر مردم تمام شود، خاطرنشان کرد: گاهی از موارد اختلاف دستگاهی وجود دارد که ماه‌ها کار را به تأخیر می‌اندازد.

وی ادامه داد: گاهی از موارد گمان می‌کنیم با صرف قانون و نظام بروکراسی اداری، عدالت محقق می‌شود در حالی که همین سیستم اداری و ساختار موجود دست مدیران را بسته و اجازه نمی‌دهد عدالت محقق شود.

امام جمعه همدان، یکی از مصادیق ظلم را تأخیر در کار راه انداختن مردم دانست و یادآور شد: یکی از مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم و باعث کُندی کار در استان‌ها می‌شود، برخی از وزارت خانه‌هاست.

امیدواریم در تحقق وعده‌ها و رفع دغدغه‌های مردم شاهد سرعت بیشتر در کارها باشیم

وی با اشاره به اینکه دولت در مدت گذشته در سطح کلان و در عرصه زیرساخت‌ها فعالیت‌های موفقی داشته است، گفت: رفع موانع تولید، اصلاح نظام اداری و اصلاح روابط منطقه‌ای و بین المللی از مهم‌ترین اقداماتی است که انجام شده، البته تأثیرات آن زود بازده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه همراهی مدیران در عرصه شورای فرهنگ عمومی، ستاد غدیر و موکب‌های اربعین در استان همدان قابل تقدیر است، اظهار کرد: در این بین نقاط ضعفی هم وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش بیشتری توسط مسئولان صورت گیرد، که مهم‌ترین آنها رفع مشکلات و زندگی روزمره مردم است.

وی با تأکید بر اینکه مردم در زندگی روزمره باید احساس کنند تورم کنترل شده و نظارت بر بازار وجود دارد، گفت: در کنار شما برای رفع مشکلات مردم حضور داریم و امیدواریم در تحقق وعده‌ها و رفع دغدغه‌های مردم خصوصا رفع مشکل مسکن شاهد سرعت بیشتر در کارها باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha