یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آخوند عبدالباسط نوریزاد امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به نقش و جایگاه علمای دین در هدایت مردم گفت: مهمترین وظیفه علمای شیعه و سنی پرهیز از اختلاف است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از استان گلستان، آخوند عبدالباسط نوری‌زاد روز پنجشنبه دوم شهریور ۱۴۰۲ در نهمین یادواره ۷۹ شهید طلبه و روحانی استان گلستان که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه علمای دین در هدایت مردم گفت: مهمترین وظیفه علمای شیعه و سنی پرهیز از اختلاف و احترام متقابل است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس افزود: خوف و خشیت الهی دیگر وظیفه علمای دینی است که باید مدنظر آنان که در صف نخست نبرد فرهنگی و تبلیغ معارف اسلامی هستند، قرار گیرد.

وی اضافه‌ کرد: رسالت علما و روحانیون همانند نبی مکرم اسلام (ص) و سایر انبیای الهی تبلیغ دین و هدایت مردم است و شهدای این قشر هم برای دفاع از اسلام و سرزمین اسلامی مان جان خویش را نثار کردند.

آخوند نوری‌زاد ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال ایجاد اختلاف بین علما و روحانیون از مذاهب و فرق اسلامی و نیز بین مسئولان و مردم هستند که راه مقابله با این حربه دشمن پرهیز از اختلاف و احترام متقابل علما از هر مذهب و فرق اسلامی است.

به گفته امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس، علما و روحانیون در عصر امروز باید تابع منویات رهبر معظم انقلاب باشند.

آخوند نوری‌زاد افزود: دشمن به دنبال تضعیف ایمان بانوان و دختران این سرزمین است، لذا علما و روحانیون در آگاهی بخشی به جامعه به ویژه بانوان بیشتر تلاش کنند.

حجت الاسلام محمود ترابی، امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای روحانی، گفت: عزت و اقتدار و آرامش و امنیت ایران اسلامی ما مرهون خون شهیدان شیعه و اهل سنت است.

وی به وحدت حاکم بین اقوام و مذاهب اسلامی در گلستان اشاره کرد و افزود: این استان می‌تواند به عنوان الگوی خوب وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام معرفی شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha