شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1105136
۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
ب

حوزه / مراسم دهمین سالگرد رحلت آیت الله سید محمد باقر مصطفوی کاشانی(ره) همزمان با سالروز شهادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در مسجد و حسینیه آیت الله مصطفوی هیئت شهدای درب یلان کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مراسم دهمین سالگرد رحلت آیت الله سید محمد باقر مصطفوی کاشانی(ره) و همسرش حاجیه خانم عراقی شامگاه پنج شنبه دوم شهریور۱۴۰۲با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، اعضای بیت آیت الله یثربی(ره)، مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد و حسینیه آیت الله مصطفوی هیئت شهدای درب یلان کاشان برگزار شد .

حجت الاسلام والمسلمین غروی در این مراسم با اشاره به جایگاه مرحوم آیت‌الله حاج سید محمد باقر مصطفوی کاشانی(ره) بیان کرد: این عالم ربانی یکی از یادگاران حوزه مقدسه علمیه نجف اشرف بود و از حضور علمای برجسته‌ای در آن حوزه بهره‌مند شده بود.

وی با بیان اینکه آیت الله مصطفوی کاشانی یک عالم مودب به آداب، اخلاق و خوش برخورد بود گفت: این عالم ربانی که چکیده در بیت علم بود علیرغم اینکه در سن کودکی پدرش و مادرش را از دست می دهد در محضر علمای بزرگ و معروف کسب فیض می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین غروی تصریح کرد: کار آیت الله مصطفوی در نجف به جایی می رسد که آیت الله العظمی خویی می گوید آنچه داشتم به آیت الله مصطفوی یاد دادم که پس از کسب علم نیز بیش از ۴۰ سال در راه اعتلا و تبلیغ دین مبین اسلام شاگردان و طلبه های زیادی را در کاشان تربیت کرد و عالمان زیادی نیز از علوم ایشان بهره برده و پرورش یافته اند.

آیت الله سید محمدباقر مصطفوی حسینی کاشانی از علمای کاشان اول اسفند سال ۱۳۱۰ در خانواده ای مومن و سرشناس در محله «سر پله» کاشان متولد شد. از سال ۱۳۵۱ پس از تحصیل در حوزه های علمیه قم و نجف اشرف با حضور در کاشان به اقامه نماز جماعت، تفسیر، خطابه و تربیت طلاب پرداخت.

این عالم وارسته هجدهم آذر سال ۱۳۹۲ به علت کهولت سن دارفانی را وداع گفت و پیکرش پس از تشییع با شکوه، در کاشان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

بزرگداشت آیت الله مصطفوی کاشانی(ره) برگزار شد

بزرگداشت آیت الله مصطفوی کاشانی(ره) برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha