چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تمرچین

حوزه/ گذرگاه مرزی تمرچین امسال آمادگی کامل برای پذیرایی از زائرین امام حسین (ع) را دارد و در این راستا زمینه پارک رایگان برای ۵۰ هزار وسیله نقلیه شخصی فراهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، گذرگاه مرزی تمرچین با توجه به خنک بودن هوا در تابستان و موقعیت جغرافیایی نزدیکی که با کربلا و سامرا دارد امسال مورد استقبال کم نظیر زائرین امام حسین علیه السلام قرار گرفته است.

دولت، مسئولین و جریان های مردمی نیز امسال به صورت کامل پای کار آمدند تا همه زمینه ها را برای سفر آسان و بی دردسر زائرین فراهم کنند و پارکینگ هایی که برای توقف خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است، ظرفیت توقف ۵۰ هزار خودرو را دارند که به صورت رایگان و شبانه روزی می باشد.

موقعیت پارکینگ های تخصیص داده شده برای پارک خودروها در مسیر پیرانشهر این گونه است که پارکینگ اول خودروهای سواری، کارخانه قند بوده و درصورت پر شدن پارکینگ جلدیان و ورودی شهر پیرانشهر خواهد بود.

مجموعا ظرفیت پارک ۵۰ هزار خودروی سواری در پارکینگ های پیرانشهر فراهم است و زوار عزیز توسط ناوگان حمل و نقل عمومی به مرز تمرچین خواهند رفت.

در طرف عراق بعد از نقطه صفر مرزی دو برابر پیش بینی تردد زائر ناوگان حمل و نقل شامل ون، میدل باس و مینی بوس فراهم است که تا اربیل و سپس الحسینیه بغداد امر جابجایی زائران را انجام و بقیه مسیر نیز توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری ها تا نجف ناوگان مورد نیاز تامین شده است.

درصورت توافق با راننده یا ناوگان در محل مرز امکان جابجایی یکسر زایران وجود دارد.

شهرداری ارومیه نیز با استفاده از ظرفیت‌های خود آماده خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) است و در کنار اورژانس و نیروی انتظامی حضور آتش نشانان یکی از ملزومات اساسی در یک محل پرتردد است و از این رو آتش‌نشانان شهرداری ارومیه نیز در مرز تمرچین مستقر هستند.

همچنین ۲ تیم آتش نشان و ۵۰ پاکبان نیز در مرز در حال خدمت رسانی به زائرین اربعین هستند.

برپایی محل اسکان یک هزار نفری، بهره‌گیری از ۲۵۰ دستگاه مینی‌بوس و پنج ماشین حمل زباله و ۵۰ باکس فلزی زباله از دیگر امکاناتی است که شهرداری ارومیه در مرز تمرچین برای ارائه خدمات به زائران فراهم کرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha