دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمدحسین رفیعی

حوزه/ مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه از اعزام کاروان چندملیتی قرآنی اربعین حسینی با همکاری جامعةالمصطفی و معاونت فرهنگی ستاد اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کاروان ۲۵ نفره قرآنی از ملیت‌های مختلف هندی، پاکستانی، افغانستانی، عراقی و برخی کشورهای آفریقایی با هدف ارائه خدمات قرآنی به زائران پیاده روی عظیم اربعین حسینی شامل؛ قرائت‌های مجلسی، ترتیل، ابتهال، تواشیح، هم‌خوانی، نوحه‌سرایی، تلاوت‌های اذانگاهی، اذان و سخنرانی‌های مذهبی می‌باشد.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه این حرکت پرشور قرآنی هدف دیگری را دنبال می‌کرد، افزود: با توجه به اتفاقات ماههای اخیر در برخی کشورهای اروپایی مبنی بر اهانت به ساحت قرآن کریم و همچنین سیاست دولت‌های استعماری مبنی بر قداست‌ زدایی از ساحت مقدس قرآن کریم و حمایت غرب و تفکر غربی در خصوص قرآن کریم و تبدیل کردن آن به یک فرهنگ، این حرکت جامعةالمصطفی العالمیه در واکنش به این گونه اقدامات رذیلانه جوامع سلطه‌گر در نحوه برخورد با کتاب مقدس بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان است.

وی ادامه داد: بزرگداشت اربعین، تاسوعا و عاشورای حسینی، در واقع بزرگداشت ارزش‌های اخلاقی و انسانی است و ایام سوگواری سیدالشهدا از دیدگاه جامعه‌شناسی آثار مثبت و اخلاقی زیادی در جامعه دارد.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به اینکه در ایام محرم و صفر، توجه مردم جامعه به مسائل اخلاقی چند برابر می‌شود، تصریح کرد: رفتارهایی مانند اطعام، خیرات و عبادات ویژه این ایام، همراه با خیر و برکت زیادی برای جامعه است، لذا این حرکت قرآنی و چندملیتی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌تواند آثار معنوی ارزشمندی را برجای بگذارد، لذا در طول مسیر نجف تا کربلا کاروان چندملیتی قرآنی اربعین حسینی جامعةالمصطفی متناسب با برنامه‌ریزی انجام شده برنامه‌های متنوعی را ارائه خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: کاروان چندملیتی قرآنی اربعین حسینی از هشتم تا روز اربعین در مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی برنامه خواهند داشت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha