شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران طی ۴۵ سال گذشته به‌مراتب از ابتدای انقلاب قوی‌تر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام غروی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) اظهار داشت: از ایشان روایت شده که هیچ خیری در توشه‌های دنیا نیست مگر توشه تقوا، حضرت که از هر فرصتی برای توصیه به تقوا استفاده می‌کرد، هنگام بازگشت از نبرد صفین، با قبرستان متروکه‌ای در بیرون شهر کوفه مواجه شد، ایستاد و به سخن‌گفتن با مردگان پرداخت و خطاب به آنان گفت: اگر از ما بپرسید نزد شما چه خبرهای تازه‌ای وجود دارد؟ خواهیم گفت: پس از شما، در خانه‌هایتان سکنا گزیدند و اموالتان تقسیم گردید.

وی ادامه داد: حال شما بگویید چه خبر تازه‌ای دارید؟ حضرت رو به اصحابش کرده و فرمودند: اگر به آنها اجازه سخن‌گفتن داده می‌شد به شما خبر می‌دادند که تنها توشه، تقوا است.

امام‌جمعه سلفچگان بیان داشت: در بیان دیگر، حضرت دنیا را محل جمع‌آوری توشه آخرت، دانسته و فرمودند: با توشه تقوا کمر خویش را ببندید و به آن پشت‌گرم باشید؛ همچنین فرمودند: شما را توصیه می‌کنم به تقوا که توشه‌ای به مقصد رساننده و پناهگاهی نجات‌دهنده است.

وی بیان داشت: هر یک از عبادات از جایگاه ویژه‌ای در معارف اسلامی برخوردار است. به‌عنوان نمونه، نماز، ستون خیمه دین است. روزه، سپر آتش جهنم است. امام‌جمعه سلفچگان ابراز داشت: زکات، زایل‌کننده گناهان است، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که تمام اعمال نیک بندگان و حتی جهاد در راه خدا در برابر آن دو، به‌اندازه نم دهان در مقابل دریایی پهناور است.

امام‌جمعه سلفچگان افزود: با همه این اهمیتی که این عبادات و سایر عبادت‌ها دارد، هیچ فقیهی فتوا به وجوب یا استحباب خاص نسبت به توصیه به نماز، روزه، جهاد، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، زکات و... در خطبه‌های نمازجمعه که همایش هفتگی مسلمانان است نداده است، درحالی‌که توصیه به تقوا را در یک خطبه یا هر دو خطبه واجب دانسته‌اند.

حجت‌الاسلام غروی ادامه داد: توصیه به تقوا، در واقع توصیه به نماز، روزه، حج، زکات، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و خلاصه توصیه به انجام همه واجبات و ترک جمیع محرمات است.

وی ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های بارز اهل ایمان، دوری از گناهان و نگاهداری نفس از ارتکاب کردار ناپسند است. این صفت به‌قدری پسندیده است که خداوند سبحان در موارد بسیار آن را ستوده و دارندگان آن را مورد لطف قرار داده است.

حجت‌الاسلام غروی تصریح کرد: امام سجاد (ع) نیز در بیان علائم پنج‌گانه مؤمن می‌فرمایند: از نشانه‌های اهل ایمان خودداری از گناه حتی در خلوت است.

وی ادامه داد: از امام صادق نیز روایت شده است: کسی که ورع و خویشتن‌داری از گناه ندارد، ایمان ندارد.

امام‌جمعه سلفچگان در خطبه‌های دوم با اشاره به اقتدار کنونی ایران اسلامی اظهار داشت: مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران طی ۴۵ سال گذشته به‌مراتب از ابتدای انقلاب قوی‌تر شده‌اند.

وی ادامه داد: در مقابل، دشمنان ایران چه در سطح جهانی و چه در سطح منطقه‌ای رو به ضعف نهاده‌اند، حال‌وروز امروز صهیونیست‌ها از یک سو و قوت و اقتدار محور مقاومت از سوی دیگر بهترین گواه صدق این ادعا است.

حجت‌الاسلام غروی تصریح کرد: روزگاری نه‌چندان دور در دهه ۹۰ و قبل از آن - آمریکا در هر مناسبت و مقطع از روی میز بودن گزینه نظامی و حتی طراحی حمله به ایران سخن می‌گفت؛ اما امروز ایران اسلامی به درجه‌ای از بازدارندگی فعال رسیده است که دیگر دشمن جرأت بر زبان راندن حمله نظامی را ندارد چه رسد به اقدام آن.

امام‌جمعه سلفچگان ادامه داد: جنگ اقتصادی و تحریم‌های رنگارنگ و متنوع بیش از ۴ دهه بر ایران انقلابی فشار وارد کرده و می‌کند؛ اما اکنون به‌خاطر عظمت استقامت ملت ایران، تحریم‌ها قدرت خود را ازدست‌داده است و به‌خاطر سیاست متوازن ایران در رفع تحریم‌ها و شرطی ‌نکردن اقتصاد به مذاکرات و نیز اتخاذ سیاست‌های درست، خصوصاً در دولت سیزدهم و نیز تلاش برای خنثی‌سازی تحریم، موجب شده است در بسیاری عرصه‌ها تحریم‌ها کم‌اثر شود و حرکت برای خنثی‌سازی تحریم‌ها با شتاب بیشتری انجام شود.

حجت‌الاسلام غروی تأکید کرد: در عرصه علم و فناوری در عرصه‌های مختلف راه‌های میان‌بُر زیادی را رفته‌ایم و مرزهای دانش را علی‌رغم شگفتی دشمن درنوردیده‌ایم و ما می‌توانیم را تجربه کرده‌ایم. طبیعی است مسیر آینده در این راه روشن‌تر است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه آمریکایی‌ها در تدوین‌ برنامه‌های خود از یک‌ راهبرد کلی‌ در سطح‌ منطقه‌ای‌ استفاده می‌کنند؛ "آرام‌ســازی‌ تاکتیکی‌ و بی‌ثبات‌ســازی‌ راهبردی‌" مثلاً از سویی آمریکا در برابر عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه مانند ایران و کشورهای عربی، سکوت می‌کند و علی‌رغم میل خود کوتاه می‌آید؛ اما از مسیرهای دیگری برای بی‌ثباتی دائمی در منطقه تلاش می‌کند و نقشه اصلی خود را برای ثبات رژیم جعلی در فعال‌سازی ناآرامی‌های داخلی و ناامنی‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها و جنگ‌افروزی بین کشورها را دنبال می‌کند.

وی افزود: آمریکا در برابر ایران ســه‌ راهبرد مهم‌ اتخاذ خواهد کرد: اول دیپلماسـی همه‌جانبه؛ دوم؛ حفظ‌ رویکرد فشار حداکثری؛ سوم بازدارندگی‌ ایران با ایجاد التهاب‌ داخلی در ماه‌های آینده و مشغول سازی کشورهای مقاومت در مقابله با اعتراضات احتمالی داخلی و تنش‌های منطقه‌ای که باید هوشمندانه با یان راهبردها برخورد کرد.

حجت‌الاسلام غروی بیان داشت: آمریکا در مخمصه شدید اختلافات روزافزون داخلی و افول سیطره خارجی‌اش گرفتار آمده و بنابراین طبیعی است درصدد ناآرام‌سازی منطقه غرب آسیا به‌عنوان منطقه محوری مقابله با آمریکا باشد.

امام‌جمعه سلفچگان گفت: این البته تقلاهای بیهوده آمریکا است که برایش چندان سودی نخواهد داشت و اخراج کامل آمریکا از منطقه، امری قطعی و حتمی است که چندان دور نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha