شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید مصطفی حسینی

حوزه/ حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه زائران اربعین و پیاده روی، دعوت شدگان خود حضرت سیدالشهدا علیه السلام هستند، تاکید کرد: این پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را یک کار تشکیلاتی مهم و سرنوشت ساز شمرده و بدانید که این عبادت همراه با پیاده روی یک آماده سازی برای ظهور و شرکت در لشکر امام عصر (عج) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی در سخنرانی خود در جمع نمازگزاران و عزاداران موکب آستان مقدس، با بیان اینکه یکی از برنامه های دینی که در همه ادیان به ویژه اسلام وجود دارد عبادت خدای متعال است گفت: یکی از عبادات مهم که در روایات نیز به آن اشاره شده است، ذکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

وی افزود: زیارت حضرات معصومین علیهم السلام خود یک عبادت بزرگ است و از طرفی نیز یکی از عبادت های مهم دیگر “مشی” یا همان پیاده روی است، همانند پیاده روی حج که واقعا عبادت عجیبیست.

سخنران این مراسم تاکید کرد: معمولا احساس نیاز به عبادت را انسان به این راحتی متوجه نمی شود خوشا به حال آنانی که دلشان برای نماز تنگ می شود، برای روزه و مناجات با خدای متعال تنگ می شود، اینان حقیقتا احساس نیاز به عبادت را به خوبی درک کرده اند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود اقامه نماز را نشانه رسیدن فرد و اجتماع به بلوغ فکری دانست و ابراز داشت: در مفاهیم دینی ما نماز بسیار مهم و سرنوشت ساز است که برخی اوقات به عادت تبدیل می شود و ممکن است انسان به خوبی نیاز به آن را درک نکند اما یکی از عبادت هایی که انسان با انجام آن نیاز به عبادت را به خوبی درک می کند همین زیارت است، حالا اگر آن زیارت همراه با پیاده روی باشد که بسیار بهتر و تاثیرگذارتر است.

وی گفت: کمتر زمانی همانند ایام پیاده روی اربعین پیدا می شود که وقتی انسان از خانه خارج می شود برایش عبادت حساب شود تا برگردد البته به شرطی که آنرا خراب و ضایع نکند.

حجت الاسلام حسینی در پایان با بیان اینکه زائران اربعین و پیاده روی، دعوت شده های خود حضرت سیدالشهدا علیه السلام هستند، تاکید کرد: این پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را یک کار تشکیلاتی مهم و سرنوشت ساز شمرده و بدانید که این عبادت همراه با پیاده روی یک آماده سازی برای ظهور و شرکت در لشکر امام عصر (عج) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قم IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    سلام علیکم اینکه بگوییم هر کس رفت کربلا به دعوت آقا سیدالشهدا بوده هر کس نرفته حضرت دعوت نکرده حرفی کاملا غلط و تفکری باطل است