یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سعید یعقوبی

حوزه/ سرتیم درمانی درمانگاه جمعیت هلال احمر موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: موکب آستان مقدس به جهت اینکه یک موکب شناخته شده و مورد توجه زائران امام حسین علیه السلام است، حجم مراجعه به مرکز درمانی آن نیز گسترده است، به گونه ای که روزانه تا ۳۵۰۰ نفر برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی به آن مراجعه می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سعید یعقوبی در گفت و گویی خبر خدمات درمانی و پزشکی این مرکز به زوّار اباعبدالله الحسین علیه السلام را تشریح کرد و گفت: ما در قالب یک تیم رسمی ۵۰ نفره متشکل از پزشک متخصص، پزشک عمومی، پرستاران، تکنسین های دارویی، کارشناسان بهداشت و پذیرش و انتظامات که بخش های عمومی درمانگاه می باشند اعزام شدیم و از پنجم شهریورماه خدمت رسانی خودبه زوار سیدالشهدا علیه السلام را آغاز کردیم.

یعقوبی خاطرنشان کرد: موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به جهت اینکه یک موکب شناخته شده و قابل اعتمادتر هست حجم مراجعه به مرکز درمانی آن نیز بسیار زیاد است.

وی افزود: حجم قابل توجهی از انواع داروهای مورد نیاز بر اساس مطالعات گسترده و نیازهایی که در سالهای قبل وجود داشته است توسط جمعیت هلال احمر تهیه شده است و توسط دکتر داروساز در داروخانه مرکز به زوار ارائه می شود.

یعقوبی با بیان اینکه تا الان روزانه حدود سه هزار تا سه هزار و پانصد مراجعه پزشکی داشته ایم خاطرنشان ساخت: خدمات درمانی ارائه شده در این بخش از موکب شامل ویزیت پزشکان در دو قسمت مجزا برای آقایان و بانوان گرامی، پانسمان، سرم تراپی و تزریقات، خدمات بهداشتی، خدمات سنجش سلامت آب موکب و… می باشد.

وی با ابراز خرسندی و رضایت از وضعیت بهداشتی موکب، نظارت بر مسائل بهداشتی را از دیگر وظایف این بخش دانست و تاکید کرد: خوشبختانه بسیاری از موارد بهداشتی توسط خدام و پرسنل آشپزخانه رعایت می شود و نظارت های بهداشتی ما نیز وجود دارد.

یعقوبی داشتن یک دستگاه آمبولانس از جمعیت هلال احمر استان قم برای انتقال بیماران بدحال به بیمارستان های عراق را از دیگر امکانات بخش بهداشت و درمان موکب دانست و تاکید کرد: تاکنون شش تن از زوار بدحال و اورژانسی قلبی را با همین آمبولانس به مراکز درمانی عراق منتقل کردیم و به نوعی آنها را از مرگ حتمی نجات دادیم.

سرتیم درمانی درمانگاه جمعیت هلال احمر موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها از دیگر خدمات اورژانسی ارائه شده به زوار خبر داد و گفت: احیای اورژانسی بیماران قلبی، نوار قلب، تست قند و فشار خون روزانه توسط تیم پزشکی این درمانگاه انجام می شود.

وی با بیان اینکه این مرکز درمانی مستقر در موکب آستان مقدس به صورت سه شیفته در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت رسانی پزشکی و بهداشتی به زوار گرامی می باشد، افزود: امسال به خاطر گرمای هوا زوار معمولا در شب به پیاده روی خود ادامه می دهند که طبیعتا در شب ها ارائه خدمت ما نیز بیشتر می شود.

یعقوبی در ادامه خاطرنشان ساخت: درمانگاه جمعیت هلال احمر قسمتی دارد به نام بخش پذیرش که کار این بخش ثبت دقیق مشخصات مراجعه کنندگان علت های مراجعه و بیماری ها را ثبت می کند و بعد از ایام اربعین بر اساس اطلاعات کسب شده، کار مطالعاتی و تحلیلی انجام می شود.

وی افزود: آموزش های درمانی و پزشکی که هرساله به زوار داده می شود، ناشی از مطالعات انجام شده بر این داده ها می باشد تا آگاهی و دانش مردم در عرصه های مختلف افزایش پیدا کند.

سرتیم درمانی درمانگاه جمعیت هلال احمر موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها تاکید کرد: مراجعه کنندگان خانم به درمانگاه امسال بیشتر از سالهای قبل شده است که نشان دهنده استقبال خوب آنان از برنامه معنوی پیاده روی اربعین است و میانگین سنی مراجعه کنندگان به مرکز درمانی ما نیز کاهش یافته است.

وی در بخش پایانی سخنان خود در توصیه های پزشکی به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: زائرین عزیز دقت کنند که در این مسیر حتما از لباس، کفش و کوله استاندارد و مناسب استفاده کنند، حتما حتی الامکان به وسیله پارچه سفیدی خود را از آفتاب بپوشانند تا کمتر دچار گرمازدگی شوند.

وی افزود: توجه به تغذیه مناسب بسیار مهم است، مایعات را تنظیم شده و حتی المقدور با عرقیجات گیاهی مصرف کنند که بدنشان با کمبود آب مواجه نشود، هرجا که برای استراحت می روند سعی کنند دوش گرفته و پاهایشان را ماساژ دهند و استراحت متناوب و به اندازه کافی بسیار مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha