شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مهران رجبی

حوزه/ یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: فیلمنامه را مهم‌ترین شرط برای موفقیت فیلمی با محوریت اربعین می‌دانم؛ زیرا یک اثر نمایشی بدون پشتوانه داستانی حتی با وجود داشتن عوامل حرفه‌ای موفق نخواهد بود برای همین توصیه جدی من این است که در بحث سناریو سرمایه گذاری خوبی صورت گیرد.

مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه تولید برنامه‌های نمایشی با محوریت راهپیمایی اربعین جذابیت بسیاری دارد، گفت: راهپیمایی اربعین آیینی میلیونی است که در آن تنها عشق حرف اول را می‌زند. در این مناسک وحدت بخش عده‌ای فراوانی وجود دارد که می‌توان به اشکال مختلف به آنها نظر کرد.

وی افزود: تنها فیلم‌های سینمایی محلی برای توجه به راهپیمایی اربعین نیستند بلکه دیگر أشکال فیلمسازی نیز می‌توانند اربعین را مدنظر قرار دهند. برای مثال در مستند یا فیلم کوتاه، موضوعات جذابی وجود دارد که می‌شود از آنها آثار تأثیر گذار ساخت؛ همچنین در فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه هم می‌شود موضوع راهپیمایی اربعین را مد نظر قرار داد.

این بازیگر ادامه داد: فیلمی که قرار است راهپیمایی اربعین را مورد نظر قرار دهد باید زبانی جهانی نیز داشته باشد چون معتقدم این موضوع به واسطه پیام انسانی که دارد، قادر است برای همه مردم دنیا جذاب باشد البته شرط اصلی رسیدن به این خواسته استفاده از ظرفیت‌های حرفه‌ای در امر تولید است چون کار ضعیف حتی قادر به جذب مخاطب داخل نیز نخواهد بود.

بازیگر سریال های تلویزیونی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین شرط برای موفقیت فیلمی با محوریت راهپیمایی اربعین چیست، گفت: فیلمنامه را مهم‌ترین شرط برای موفقیت فیلمی با محوریت اربعین می‌دانم؛ زیرا یک اثر نمایشی بدون پشتوانه داستانی حتی با وجود داشتن عوامل حرفه‌ای موفق نخواهد بود برای همین توصیه جدی من این است که در بحث سناریو سرمایه گذاری خوبی صورت گیرد.

وی متذکر شد: بعد از سناریو، دیگر عاملی که می‌تواند موفقیت فیلمی با محوریت اربعین را رقم بزند، عوامل تولید هستند به ویژه فراهم بودن سخت‌افزار قادر است آثار این‌چنینی را با کیفیت کند. در کنار نکاتی که بر شمردم اعتقاد و باور سازنده نیز در این میان نقشی مهم دارد.

رجبی در پایان بیان کرد: درباره دست آوردهای پرداختن به راهپیمایی اربعین نکات بسیاری وجود دارد اما شاید مهمترین آن را بتوان در ویژگی وحدت بخش بودن آن توصیف کرد زیرا در این مناسک، میلیون‌ها نفر به عشق دیدن امام خود راهپیمایی کند و به واسطه پیام زیبای اخلاقی و انسانی راهپیمایی اربعین، آثار تولیدی حتی می‌تواند مخاطب جهانی داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha