شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1106195
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
سید مصطفی حسینی

حوزه/ سخنران موکب آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام مسیر پیاده روی اربعین را قدم گذاشتن در مسیر امامت عنوان کرد و گفت: امامت بزرگترین آزمون بندگیست و ما به این مسیر آمده ایم تا امامت را مشق کنیم، ما آمده ایم تا تجدید عهد با امام خود کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در سخنرانی معارفی در جمع زائران اربعین حسینی موکب آستان مقدس گفت: سپاه با عظمت زائران اربعین حسینی تمرین ایثار و فداکاریست، زیارت همان عبادت پروردگار متعال است.

وی افزود: دشمنانی که اهانت به قرآن کریم کردند نمی دانستند که مردم عاشورایی در این پیاده روی اربعین پاسخ آنان را می دهند، بسیاری از زائران اربعین امسال با قرآن کریم به این مسیر آمده اند.

سخنران این مراسم خاطرنشان ساخت: این مسیر پیاده روی فرصت بسیار مناسب برای تفکر و تعقل است و یک سعی بین صفا و مروه بین نجف تا کربلاست.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه ما تنها به صرف مظلومیت امام حسین علیه السلام عزاداری نمی کنیم تاکید کرد: ما برای امام به این مسیر می آییم و شعار اربعین، امامت است؛ اگر ما امامت داشتیم همه چیز داریم و اگر مثل ابلیس امامت نداشتیم هیچ چیزی هم نداریم.

وی افزود: امامت بزرگترین آزمون بندگیست؛ ما به این مسیر آمده ایم تا امامت را مشق کنیم، ما آمده ایم تا تجدید عهد با امام خود کنیم، قرار نیست تا آخر دنیا کسی به امام ما جسارت کند.

حجت الاسلام حسینی ابراز داشت: انتظار نداشته باشیم که در این ایام اربعین چند روز در کربلا بیتوته کنیم و مدت طولانی زیارت داشته باشیم چرا که لشگر چند ده میلیونی امام حسین علیه السلام قرار است بیایند و با امام خود بیعت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha