یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار هیئت دولت با رهبر انقلاب

حوزه/ تمجید کم‌سابقه رهبر انقلاب از دولت آقای رئیسی بی گمان مدال درخشانی بر سینه دولت است و بابت آن باید به برادران و خواهرانی که لایق این تمجید بوده اند تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آقای مهدی محمدی پیرامون تمجید رهبر انقلاب از دولت آقای رئیسی به هشت نکته اشاره کرد که بدین شرح است:

۱. تمجید کم‌سابقه رهبر انقلاب از دولت آقای رئیسی بی گمان مدال درخشانی بر سینه دولت است و بابت آن باید به برادران و خواهرانی که لایق این تمجید بوده اند تبریک گفت.

۲. همچنانکه تحسین بی سابقه رهبر انقلاب از مجلس در واپسین سال مسئولیت آن، و به کار بردن تعبیر انقلابی در توصیف آن، موهبتی بی مثال برای مجلس و نمایندگان آن است.

۳. در هر دو مورد، این تمجید و تحسین با تذکرات و توجهاتی همراه بوده که چه بسا مهم ترین بخش کلام رهبر حکیم انقلاب است و برای دولت و مجلس مسئولیت مضاعف ایجاد می کند.

۴. درباره دولت، تذکر اصلی ضرورت آشکار شدن نتایج زحمات زیرساختی در معیشت مردم و درباره مجلس، ضرورت تمام کردن کارهای ناتمام در مهلت باقی مانده است. اگر راست بگوییم و اهل تکلیف باشیم، این وظیفه های بر زمین مانده اولویت شماره یک تا آخرین لحظه مسئولیت است.

۵. طبعا نه درباره دولت و نه درباره مجلس، این تمجید و تحسین به معنای مسدود شدن باب انتقاد نیست بلکه بدان معناست که اولا انتقاد باید چارچوب داشته باشد و ثانیا برخورد انتقادی نمی تواند مضمون اصلی ‘رویکرد انقلابیون’ به ارزیابی کارنامه دولت و مجلس باشد.

۶. می توان به دولت انتقاد کرد اما اگر کسی کارنامه دولت را یکسره خسارت و ناکامی خواند دیگر نمی تواند ادعای انقلابی بودن داشته باشد.

۷. همچنانکه می توان به مجلس از بسیاری جهات انتقاد کرد اما اگر کسی مجلس را غیرانقلابی یا بالاتر از آن فاسد خواند، طبعا نمی تواند مدعی انقلابی بودن و پیروی از رهبری باشد.

۸. در هم نیامیختن مرزها و مغشوش نکردن مفاهیم در این روزگار صعب، شرط انقلابی بودن و انقلابی ماندن است و این طبعا با بدخلقی، کینه توزی و خود را دائر مدار حق دانستن و یمین و یسار را تکفیر کردن نمی خواند. باید به خود بپردازیم قبل از آنکه دیگران به ما بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha