شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام جمال قدرتی

حوزه/ مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان گفت:اربعین یک موهبت بزرگ برای انسجام هرچه بیشتر مسلمین در برابر دشمنان خدا و قرآن و رسول اکرم و به ویژه اهل بیت علیهم السلام است.

حجت الاسلام جمال قدرتی مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: اربعین حسینی نماد بارز آزادگی و مبارزه با ستم در جهان اسلام است، بنابراین نباید اجازه دهیم این گونه شعائر دینی و والا در جامعه اسلامی ما کم رنگ شوند.

مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان، افزود: امسال با وجود مشکلات بسیاری که هم در بیرون از مرزها و هم در داخل وجود داشت، شاهد موج عظیم در راهپیمایی اربعین حسینی بودیم که طبق آمار موجود امسال شاهد یک اجتماع اربعینی بسیار کم‌نظیر تاکنون بوده‌ایم که این نشان از بصیرت و بینش دینی و سیاسی ملت ایران دارد.

این استاد حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های اربعین امسال، حضور برادران اهل سنت در کنار برادران اهل تشیع در این اجتماع بزرگ دینی بود به گونه‌ای که در این اجتماع بزرگ جهان اسلام، وحدت به گونه‌ای زیبا خود را به همه ما نشان داد که این خود زمینه‌ای برای تضعیف روحیه دشمنان و انسجام جهان اسلام خواهد بود.

حجت الاسلام قدرتی اظهار کرد: اربعین شاید در ظاهر یک اجتماع و یک تجمع در یک زمان و مکان خاص باشد، ولی باید توجه ما به فلسفه این روز بزرگ باشد، به بیان دیگر اربعین یک موهبت بزرگ برای انسجام هرچه بیشتر مسلمین در برابر دشمنان خدا، قرآن و رسول اکرم و به ویژه اهل بیت(ع) است.

مسئول امور روحانیون استان سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: اربعین از دل مردم آغاز شد و اوج گرفت و خود مردم بانی و مدیر آن هستند و این حقیقت را دشمنان نمی‌خواهند قبول کنند، زیرا متوجه شده‌اند که فرهنگ عاشورایی در بستر جامعه ما ریشه دوانده و این یک زنگ خطری برای مستکبران و دشمنان دین خدا می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha