شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ استمرار تردد زوار از مرز تمرچین

حوزه/ تاکنون حدود ۹۰ هزار زائر از مرز تمرچین تردد داشتند و این روند همچنان ادامه دارد و مسئولین آذربایجان‌غربی همه تمهیدات لازم برای تردد زوار و برگشت زائرین را فراهم کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، به دنبال انتشار خبری در مورد اغتشاش در کرکوک عراق، شایعاتی مبنی بر انسداد مرز تمرچین و ناامنی در مسیر تردد زائران منتشر شد، اما مشاهدات میدانی از مرز تمرچین حاکی از فعال بودن این مرز دارد.

اقدامات مربوط به ترخیص و پذیرش زائران ورودی و خروجی در هر دو سوی مرز تمرچین با سرعت و در کمترین زمان انجام می‌پذیرد.

همچنین در مسیر تردد زائران اربعین هیچ مشکلی وجود نداشته و مزاحمتی برای این مسافران ایجاد نشده است.

یحیی حسین خانی معاون امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان که با تلاش و رصدهای شبانه‌روزی دستگاه‌های امنیتی، از آغاز ایام مربوط به اربعین حسینی هیچگونه مشکل و مسئله امنیتی چه در آن‌طرف مرز و چه در مرزهای کشورمان نداشته‌ایم، اظهار داشت: آنچه در کرکوک عراق اتفاق افتاد با مسیر تردد زوار ایرانی فاصله دارد و مسیرهای از قبل تعیین شده برای رفت و برگشت زائران کشورمان، در امنیت کامل به‌سر می‌برند.

معاون امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه هیچگونه مشکلی برای هیچ‌یک از زائران ایرانی در این مسیر به‌وجود نیامده است، گفت: همچنان مرز تمرچین را یکی از مرزهای پر امنیت کشور می‌دانیم و توصیه‌مان به زائرانی که قصد تشرف به کربلا یا بازگشت از آنجا را دارند، این است که مرز تمرچین را انتخاب کنند.

وی در خصوص برگشت زوار اربعین از عراق از طریق مرز تمرچین نیز یادآور شد: در ترمینال‌های رسمی شهرهای کاظمین و بغداد، اتوبوس‌هایی برای اربیل تعبیه شده که زائران می‌توانند از این شهرها به‌راحتی به اربیل رفته و از آنجا مستقیما به تمرچین می‌آیند.

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی هم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه، اظهار کرد: نزدیک به ۹۰ هزار زائر اباعبدالله الحسین (ع) از مرز تمرچین پیرانشهر تردد داشته‌اند و روند تردد همچنان با سهولت ادامه دارد و از این تعداد، حدود ۶۱ هزار نفر مربوط به خروج زوار و نزدیک به ۲۹ هزار نفر مربوط به ورود زوار از این مرز بوده است.

وی عنوان کرد: تعداد زائرانی که تا روز ۱۱ شهریور از مرز خارج شده‌اند، ۲ برابر مدت مشابه ایام اربعین سال گذشته است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha