شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پیاده‌ روی اربعین در مسیر بقاع متبرکه استان بوشهر

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از برگزاری پیاده‌ روی اربعین در مسیر بقاع متبرکه استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری پیاده‌ روی اربعین در مسیر بقاع متبرکه استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه همزمان با اربعین حسینی، مردم استان بوشهر مانند سال‌های گذشته از روستاها و شهرهای مختلف تا امامزادگان منطقه خود پیاده‌روی همراه با عزاداری و قرائت زیارت اربعین برگزار می‌کنند.

وی افزود: در شهر بوشهر این مراسم از امامزاده قاسم(ع) کوی شغاب و امامزاده عبدالمهیمن(ع) تا آستان مقدس امامزاده محمدبن باقر(ع) برگزار می‌شود و سپس نماز جماعت ظهر و عصر، اقامه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در شهرستان دشتستان مراسم پیاده‌روی اربعین در ۶ نقطه برگزار می‌شود که در شهر برازجان تا امامزاده ابراهیم(ع) روستای نینیزک، از کل نقاط منطقه بوشکان تا امامزاده محمدفیروز(ع) شاه پسرمرد به‌همراه اطعام عزداران حسینی، در آبپخش و روستای درودگاه و روستای جتوت تا آستان شاه قطب الدین حیدر(ع)، سعدآباد و روستای هلپه‌ایی تا امامزاده میرهداف(ع)، روستای بنداروز تا امامزاده شاه نورالله، روستای قلعه سوخته تا امامزاده جعفر(ع) و شهر دالکی تا امامزاده احمد(ع) این پیاده روی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اسماعیل‌پور یادآور شد: در شهرستان دیر، پیاده‌روی اربعین از بقعه سید مرتضی تا امامزاده شاهزاده ابوالقاسم(ع) در دیر برگزار می‌شود، در روستای لمبدان تا بقعه بی بی دختران این روستا، در آبدان از خیابان بهزیستی تا بقعه متبرک میر بهزاد و همچنین در شهرستان جم از مسجد جامع امیرالمومنین(ع) روستای آبگرمک تا امامزاده جعفر(ع) و از بهارستان تا امامزاده محمد(ع) برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان تنگستان از روستای عالی حسینی تا امامزاده میراحمد(ع) و در شهر اهرم تا امامزاده زین الشهداء این پیاده روی مردمی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بیان کرد: در مسیر پیاده‌روی‌های اربعین حسینی، موکب‌های خدمت رسانی و پذیرایی از زائران پیش بینی شده است.

حجت الاسلام اسماعیل‌پور یادآور شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه بوشهر با همکاری استان کهگیلویه و بویراحمد، موکب شهدای مدافع حرم را در مرز شلمچه برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی از اول شهریور مستقر کرده و خادمان حسینی در این موکب روزانه از ۱۲ هزار زائر اربعین در وعده‌های صبحانه، ناهار، شام و میان وعده‌های متنوع، پذیرایی می‌کنند.

وی یادآور شد: موکب شهدای مدافع حرم اوقاف استان بوشهر در شلمچه کنار پارکینگ ۵۰ هکتاری قرار دارد که به صورت ۲۴ ساعته خدمات مختلفی از جمله پذیرایی، اسکان و مباحث فرهنگی، قرآنی و اجتماعی به زائران ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha