دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1106323
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
تصاویر/ تردد زوار اربعین از مرز تمرچین در چهاردهمین روز از فعالیت خود

حوزه/ اربعین بخاطر پسر جوان خوش اندام و ورزشکاری زیباست که با همه غرور جذابش، می آید به میانه مسیر مشایه و منتظر می ماند تا زائران بی اعتنا به او، از شربت های آبلیمویش بردارند، شمایلش داد می زند او محال است برای غیر حسین چنین حرکتی بکند!

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حمید برزگار در مطلبی با عنوان «زیبایی شناسی مختصر و متفاوت اربعین» اینگونه آورده است:

۱. اربعین بخاطر پسر جوان خوش اندام و ورزشکاری زیباست که با همه غرور جذابش، می آید به میانه مسیر مشایه و منتظر می ماند تا زائران بی اعتنا به او، از شربت های آبلیمویش بردارند، شمایلش داد می زند او محال است برای غیر حسین چنین حرکتی بکند!

۲. اربعین بخاطر موکب ها و حرم هایی زیباست که می دانند این سالها مردم از گرما در اذیتند و برای همین همه جا حتی فضاهای آزاد را به محاصره کولرهای پرقدرت آبی جدید درآورده اند (کاری که قطر در جام جهانی کرده بود!) ، آنها دم به دم حتی در مسیر پله برقی طولانی نجف، کولرگازی و پنکه با ابر آبی تعبیه کرده اند تا زائرین کمتر اذیت شوند، دو سالی هست که چای کمتر گیر می آید و همه جا شربت و آبمیوه و حتی شیرموز و دوغ یخ پخش می کنند!

۳. اربعین زیباست بخاطر آدم بزرگ هایی که منتظرند بچه کوچکی پیدا کنند تا برایش بسته چیپس و کیک های هفت رنگ و عروسک و فرفره و... هدیه کنند، زنی هندی وقتی دید بچه ای دو ساله کیک او را قبول نکرد رفت و گشت تا خوردنی دیگری برایش پیدا کرد، همینکه خوشحالی او را دید، رفت سراغ صید جدیدش، مشخص است حاجتی دارند و دست به دامن زائران کودک معصوم شده اند...

۴. اربعین زیباست چون برخی واقعا به "لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ" باور دارند و به چای و سیب زمینی اکتفا نمی کنند، کیلو کیلو گوشت و مرغ و موز و بهترین و گرانترین مأکولات را تهیه می کنند و در اختیار زائر می گذارند، اینکه بهترین غذاها را می پزند تماشایی تر است، این دیگر مانور تجمل نیست، مانور انفاق تراز است و هرگز نافی شوکت بچه یا پیری نیست که فقط چند سیب یا تکه ای نان برای زوار انفاق می کند!

۵. اربعین زیباست چون تقریبا همه یک‌جور سختی و گرما را برای مقصد واحد انتخاب می کنند، خاطرات مسافران اربعین غالبا شبیه هم است، در بین اربعینی ها دیگر خبری از جایگاه ویژه و فاصله طبقاتی نیست، اگر هم هست، کم است و غیر ستوده.

۶. اربعین زیباست بخاطر شوکت رئیس قبیله ای که هر چه به جوانانش بگوید فقط می گویند چشم و حالا شده مدیر تنظیم خدمات ماساژ زائرین در خیمه خودش، او حالا با تمام جبروتش پای زائرانی را ماساژ می دهد که چندان محلی به او نمی گذارند و فقط خجالت زده از سن و سالش می گویند "شکرا" و رد می شوند بی آنکه بدانند او فقط برای حسین اینگونه می شود و لاغیر!

۷. اربعین زیباست بخاطر مأمور سیطره عراقی که بعد تفتیش کیف زائر ایرانی، به جعبه آجیل دست می یابد و بی آنکه چیزی بگوید مشتی برمی دارد و به زائر نگاه هم نمی کند، می خواهد بگوید من و تو که نداریم، تو زائری و من خادم زائران، یکی شدیم، سرانجام حب الحسین یجمعنا!

۸. اربعین زیباست بخاطر جمعیتی که بخاطر گرما و هزینه های بالارفته و ازدحام و حیرانی بیشترش کم نشدند... اینان اصحاب آخرالزمانی امام عشقند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha