سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نشست پژوهشی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمیه محلات در بیان فضیلت زیارت امام حسین(ع)، گفت: کسی که به زیارت مزار امام حسین(ع) بیاید، تمام گناهان او بخشیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز نشست پژوهشی با موضوع زیارت اربعین با حضور خانم فاطمه سادات موسوی مدیر مدرسه علمیه فاطمیه محلات در این مدرسه برگزار شد.

خانم موسوی ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی در بیان فضیلت زیارت امام حسین(ع)، اظهار داشت: کسی که به زیارت مزار امام حسین(ع) بیاید، تمام گناهان او بخشیده می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه محلات افزود: امام حسن عسکری(ع) در زمان خفقان زندگی می‌کردند و این حدیث مهم از ایشان نقل شده که نشانه مومن (شیعه) ۵ چیز است که از جمله آن انگشتر عقیق در دست راست کردن، ۵۰ رکعت نماز خواندن و دیگر نشانه آن زیارت اربعین رفتن است.

وی با طرح این سؤال که منظور از زیارت اربعین چیست؟، اظهار کرد: منظور هم سفر برای زیارت و هم حضور است که این امر از ابتدا توسط اصحاب ائمه انجام می‌گرفته و کار امروز نیست و تا زمان صدام که آن ملعون زیارت اربعین را ممنوع کرده بود هم ادامه داشت.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه محلات با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند، راه قدس از کربلا می‌گذرد، خاطرنشان کرد: امام عارف است و آینده را می‌بیند و دشمن از همین خشمگین است و می‌سوزد، زیرا ادیان مختلف در پیاده روی شرکت می‌کنند و این زمینه‌سازی برای فتح قدس و ظهور خواهد بود، پس توجه داشته باشیم که چه معارف بالایی در زیارت اربعین گنجانده شده است.

فضیلت زیارت اباعبدالله الحسین(ع)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha