شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
اربعین

حوزه/ استاد جامعة الزهرا (س) گفت: در اربعین حسینی که یکی از مظاهر قوت جبهه مقاومت اسلامی است، میلیون‌ها انسان در کنار هم قرار می‌گیرند. در این حرکت عظیم و حادثه عجیب، جمعی از مسلمان‌ها، حتی سنی‌ها و سایر ادیان شرکت می‌کنند و این مشارکت در دنیا انعکاس پیدا می‌کند که نشان از تعظیم و تجلیل آن‌ها دارد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آن زمان که چشمان گریان از شام خراب آمد، قامتی خم شده اما همچنان برقرار و استوار در پی اعاده حق و انجام رسالتش حسین گونه فغان ظلم و بی عدالتی سر داد و عالم و آدم را مسحور و محزون داغ سینه‌اش کرد و چه شجاع خواهری بود زینب!

اربعین حسینی فرا رسیده و دل ما در پی آن کاروان است، کاروانی که از کربلا با غم روانه شد و یادآور صحنه دردناک زنجیرهایی است که به دست و بازوان برترین بندگان خدا آویختند. گویی روح الامین هم گریان است و به یاد کربلا، غم دل‌ها تسلایی ندارد.

مریم اسماعیلی، یکی از اساتید جامعة‌الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با استناد به این سخن حضرت امام خمینی رحمت الله علیه که فرمودند: زنان رهبران نهضت هستند، بیان کرد: پیشرانی زنان به رسمیت شناخته شده، چیزی که در هیچ مکتبی از مکاتب مادی و دنیای غرب دیده نمی‌شود و یکی از عرصه‌های بروز این پیشرانی و شاید بهترین آن، اربعین است.

وی اربعین را زمینه‌ای برای انتشار افکار اسلامی دانست و اظهار کرد: زنان می‌توانند طلایه دار این عرصه تمدن ساز باشند.

اسماعیلی افزود: در اربعین حسینی که یکی از مظاهر قوت جبهه مقاومت اسلامی است، میلیون‌ها انسان در کنار هم قرار می‌گیرند. در این حرکت عظیم و حادثه عجیب، جمعی از مسلمان‌ها، حتی سنی‌ها و سایر ادیان شرکت می‌کنند و این مشارکت در دنیا انعکاس پیدا می‌کند که نشان از تعظیم و تجلیل آن‌ها دارد.

وی ادامه داد: کسانی که مسائل اسلامی را رصد می‌کنند، آن را بزرگ‌ترین گردهمایی عالم به حساب می‌آوردند و این یعنی بهترین ظرفیت برای تمدن نوین اسلامی به شرط ورود مجاهدانه، شناخت درست دشمن و ترفندهای دشمن و مجهز شدن به سلاح علم و ایمان و عمل.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: چشم دنیا به این حرکت دوخته شده است، حرکتی که کرامت اسلامی را به نمایش می‌گذارد و زنان، که مربیان جامعه هستند با نقش پذیری درست در این گردهمایی بین المللی می‌توانند فریاد رسا و بی همتا و پیام اربعین را با سرعت و عمق بیشتری به آزادگان عالم برسانند.

وی روایت درست اربعین را نشان دهنده حرکت انسان‌های آزاده و عدالت خواه به سمت ولی خود که سرچشمه معنویت و آزادگی است، دانست که این امر مهم، یعنی مقدمه ظهور شدن را، به رخ دنیای مادی می‌کشانند.

اسماعیلی ادامه داد: مادران دارای علم و حکمت، در این زمینه بیشتر باید فکر کنند، کار کنند تا با تربیت اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا، موثر در ظهور باشند که اگر چنین شد قدردان موهبت بزرگ الهی اربعین خواهند بود.

این استاد دانشگاه در پایان سخنان امام خامنه‌ای را یادآور شد که فرمودند: ما امروز احتیاج داریم که حسین‌بن‌علی را به دنیا بشناسانیم؛ دنیای دچار ظلم و فساد و دنائت و لئامت، محتاج معرفت آزادگی ‌حسینی و حریت حسینی است. امروز مردم دنیا، جوان‌های دنیا، ملت‌های بی‌غرض، برای یک چنین حقیقتی دل‌هایشان می‌تپد. اگر ‌امام حسین علیه‌السّلام به دنیا معرفی بشود، اسلام معرفی شده است، قرآن معرفی شده است.

امروز با صدها وسیله علیه اسلام و ‌علیه معارف اسلامی تبلیغ می‌شود؛ در مقابل این حرکت خصمانه‌ جبهه‌ کفر و استکبار، حرکت معرفت حسینی میتواند یک‌تنه ‌سینه سپر کند، بایستد و حقیقت اسلام را، حقیقت قرآن را به دنیا معرفی کند. منطق حسین‌بن‌علی‌ (ع) منطق دفاع ‌از حق است، منطق ایستادگی در مقابل ظلم و طغیان و گمراهی و استکبار است. این منطق امام حسین است.

امروز دنیا به این ‌منطق نیازمند است؛ امروز دنیا شاهد حاکمیت کفر و استکبار و حاکمیت فساد است، دنیا شاهد حاکمیت ظلم است؛ این پیام امام ‌حسین، پیام نجات دنیا است؛ حرکت عظیم اربعین این پیام را در دنیا منتشر می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha