یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حل بحران سیاسی در نیجر

حوزه/ شیخ ابراهیم دهیرو پاوچی، از علمای مسلمان نیجریه به نمایندگی از مجمع علمای اسلامی این کشور به منظور رایزنی برای حل بحران سیاسی در نیجر، به نیامی سفر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ ابراهیم دهیرو پاوچی، روحانی تیجانی مسلک و از علمای برجسته نیجریه به منظور همفکری با علمای نیجر و پیدا کردن راه حلی سیاسی و سریع برای حل بحران در این کشور، به شهر نیامی پایتخت نیجر سفر کرد.

وی در بدو ورود به نیجر، به روستای کوچک چوتا رفت و با خلیفه عام تیجانیه در این کشور شیخ موسی ابوبکر چوتا دیدار و رایزنی کرد.

طرفین در این دیدار چند ساعته پیرامون مسائل مهمی همچون اختلاف گروه اکواس با نیجر و نیز پیدا کردن راه حلی سریع و صلح آمیز برای پایان بخشیدن به بحران سیاسی اخیر در این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

لازم به ذکر است، جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اِکُواس) به منظور ایجاد بازار مشترک و یک پول واحد و همچنین توسعه همکاریهای سیاسی و امنیتی میان پانزده کشور در میان کشور های ساحل غربی آفریقا ایجاد شده‌است.

در پی بحران اخیر سیاسی در نیجر و به روی کار آمدن کودتاچیان نظامی در این کشور، زمزمه هایی از جلسات مکرر روسای جمهور عضو اکواس، مبنی بر مداخله نظامی در نیجر و بازگرداندن محمد بازوم، رئیس جمهور این کشور به گوش میرسد.

رایزنی نماینده علمای نیجریه برای حل بحران سیاسی در نیجر

رایزنی نماینده علمای نیجریه برای حل بحران سیاسی در نیجر

رایزنی نماینده علمای نیجریه برای حل بحران سیاسی در نیجر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha