شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ تجمع غیرت، عفت و معیشت مردم انقلابی تبریز

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه خواهران، تقویت باور افراد جامعه نسبت به اهمیت حیا و غیرت را یک ضرورت کلیدی برشمرد.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که حجاب و عفاف یکی از ضروریات جامعه اسلامی و از جمله تأکیدات دین مبین اسلام است، اظهار داشت: فراتر از مباحث شرعی از منظر روانشناسی و جامعه شناختی، حجاب زمینه ساز امنیت و حفظ گوهر وجودی یک بانوست البته به شرط آن که گرایش و ذائقه اش را با تهاجم فرهنگی و برنامه های تخریبی، تغییر نداده باشند.

وی افزود: یکی از اندیشمندان معروف غربی در کتاب خود می گوید: غرب اگر امروز به دنبال بی حجابی زن است چون میداند زنِ باحجاب، قدرت سیاسی وفرهنگی زیادی در مقابله با استعمار وتمدن غربی دارد.

وی همچنین گفت: ما باید در راستای تقویت باور به مساله حیا، عفت و غیرت در جامعه تلاش کنیم و این تلاش باید به شکل مستمر و همه جانبه صورت گیرد تا تأثیر مطلوب آن را به چشم ببینیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: واقعیت آن است که دشمن در پی فتنه‌گری است تا دختر و زن مسلمان را از سبک زندگی خود به سبک زندگی غربی متمایل کند و آن گونه که می‌خواهد او را به میدان آورد و زمانی که این مساله با غفلت همراه شد، دیگر از بین بردن یک خانواده، یک اجتماع و بالاتر از آن یک حکومت، کار نسبتاً آسانی است، چرا که دیگر نیازی به راه انداختن جنگ میدانی نیست.

وی با بیان این که ما نباید از اضلاع مختلف جنگ ترکیبی دشمن در عرصه فرهنگ و اعتقادات غافل شویم، افزود: متأسفانه برخی در داخل کشور نسبت به این جنگ و دامنه گسترده ی آن، خصوصاً در رابطه با مساله عفاف و حجاب، غافل و یا کم توجه هستند و این غفلت به ویژه وقتی از ناحیه نخبگان و فعالان رسانه ای صورت گیرد، طبعاً اثرات مخرب بیشتری به همراه دارد.

شکرزاده همچنین ابراز داشت: در وضعیت فعلی دشمن در عرصه جنگ نرم رسانه ای در حال پایه ریزی و نهادینه سازی تفکری است که زن را برای کامیابی، هوسبازی و حضور بانوان همراه باتصویر نیمه عریان در جامعه را می خواهد؛ اندیشه ای که بانوان را به چالش های هویتی رسانده و آن چنان که در سبک زندگی غربی و در فرهنگ مدرنیته پی ریزی شده، قصد دارد ماهیت انسان را آن طور که می خواهد تغییر دهد.

وی در خاتمه گفت: برای مقابله با توطئه ها و فتنه های دشمن، بی شک ما نیاز به اهتمام نسبت به جهاد تبیین داریم و تا این مهم انجام نشود، آن طور که باید و شاید در این نبرد موفق نخواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha