شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده

حوزه / امام جمعه بندرعباس گفت: قیام مردم در ۱۷شهریور جنایت‌ها و خیانت‌های خاندان پهلوی را به مردم یادآور می‌شود و جوانان با خواندن تاریخ فریب این خاندان فساد را نخورند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان که در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد با سفارش به تقوای الهی در همه شئون زندگی، اظهار داشت: در این روزها که متعلق به اهل بیت(ع) و به‌ویژه اباعبدالله الحسین(ع) است؛ اتصال و ارتباط خود را بیشتر و توشه‌ای برای آخرت خود برداریم.

وی با تسلیت رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، افزود: پیامبر(ص) مایه همدلی امت اسلامی است و برای تشکیل امت پیامبر باید همه مسلمانان حول شخصیت والای ایشان به هم نزدیک و از مشاجرات و نزاعات دوری کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، بیان کرد: اگر دشمنان قرآن سوزی و اهانت به پیامبر(ص) و ارزش‌ها و مقدسات اسلامی را در دستور کار دارند، عمده دلیل آن اثر گذاری بر جوامع بشری است که آنها را سرگردان کرده و دست به چنین کارهای پلشتی می‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با گرامیداشت قیام ۱۷شهریور و شهدای این روز، عنوان کرد: خون شهدای ۱۷شهریور به پیروزی انقلاب اسلامی سرعت بخشید و امروز یادآوری این قیام به همه نشان می‌دهد رژیم پهلوی حتی به مردم خود هم رحم نکرد.

وی، تأکید کرد: عده‌ای امروز به دنبال تطهیر خانواده پهلوی هستند که جوانان ما را به سمت آزادی‌های پوشالی خود بکاشنند، اما جوانان بدانند تاریخ مالال است از خیانت‌ها و جنایت این خانواده مسموم و توصیه می‌کنم جوانان تاریخ معاصر را بخوانید و عبرت بگیرید.

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به روز وقف، ادامه داد: وقف یک مسئولیت اجتماعی برای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی است و فاصله طبقاتی را کاهش می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده عنوان کرد: وقف مشارکتی و قرار دادن ثلث مال در وصیت، دو عمل پیشنهادی برای مسلمانان است که بتوانند در این کار خیر برکاتی برای جامعه اسلامی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اربعین امام حسین(ع) یک مسئله بسیار مهم و پر برکتی است که خدا بر دل‌ها گذاشته که مسیر هدایت را دنبال کنند و یک نبأ عظیم دنیوی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه اربعین مقدمه طلیعه ظهور حضرت حجت و مقدمه ساز فرهنگ بیداری سازی برای عصر ظهور است، اظهار کرد: از همه کسانی که در کشور و خارج از کشور موکب‌داری کردند و پذیرای زائران اربعین اباعبدالله الحسین (ع) بودند، به‌ویژه موکب داران استان هرمزگان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha