شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عرفانی

حوزه / امام جمعه موقت شهر اقبالیه گفت: در راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی که امسال با حضور و مشارکت بی‌نظیر و میلیونی عاشقان ولایت برگزار شد، بار دیگر حماسه‌ای جاودانه و به یادماندنی رقم زده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی، امام جمعه موقت شهر اقبالیه قزوین، در خطبه های نماز جمعه شهر اقبالیه، ضمن تقدیر از حضور حماسی و به یاد ماندنی ملت ایران در مراسم پیاده روی اربعین حسینی گفت: در راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی که امسال با حضور و مشارکت بی‌نظیر و میلیونی عاشقان ولایت برگزار شد، بار دیگر حماسه‌ای جاودانه و به یادماندنی رقم زده شد

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: این همایش جهانی سرشار از برکات است که هر سال بیش از پیش ابعادی آشکارتر می‌یابد و تجلی همبستگی و اتحاد و نزدیکی صمیمانه ارادتمندان رسالت و ولایت به‌ویژه در بین مردم دو کشور ایران و عراق است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: این اجتماع عزت برای تمام مسلمان‌ها است، زیرا صاحبان ادیان سال‌هاست درباره این موضوع تحقیق می‌کنند که چطور شخصی بعد از ۱۴۰۰ سال توانسته این همه جاذبه و جمال خود را حفظ کند.

امام جمعه موقت شهر اقبالیه عنوان کرد: اگر امام حسین قیام نمی‌کرد الان از اسلام ناب خبری نبود و فقط اسلام آمریکایی بود.

وی به حدیث پیغمبر اکرم که فرمودند: «"حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ » بیان کرد: قسمت دوم حدیث به این معناست که اسلام من و قرآن من را حسین (ع) از هرگونه تحریف و کج سلیقگی جدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: دومین اثر نهضت قیام امام حسین این بود که ابهت و شاخ سلطه را شکست و بعد از قیام امام حسین بود که نهضت‌های دیگری از جمله توابین شروع شد و همه الگو پذیر از قیام امام حسین بودند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور بیان کرد: حضرت امام (ره) ۱۷ شهریور ۵۷ را یوم الله معرفی کرد و بر اساس آیات قرآن کریم باید ایام الله حفظ و گرامی داشته شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی اظهار کرد: قیام خونین ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ و قتل‌عام مردم تهران در این روز ازجمله روزهای مهم انقلاب اسلامی است که به باور بسیاری از کارشناسان و تاریخ پژوهان، مقدمه‌ای بر آغاز مرحله نهایی قیام ملت ایران و سقوط رژیم ستم شاهی بود.

وی همچنین از میزبانی کشور عراق در مراسم پیاده روی اربعین حسینی تقدیر نمود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی همچنین از تمامی موکب داران، نیروهای امنیتی، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، رسانه ملی و شبکه استانی مرکز قزوین، حمل و نقل، امور پزشکی، و تمامی دست اندرکاران ستاد اربعین حسینی تشکر کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha