شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
راهپیمایی اربعین

حوزه / یک فیلمساز گفت: برای اینکه یک فیلم و سریال با محوریت راهپیمایی اربعین بتواند تاثیرات خود را به شکل مطلوبی روی مخاطب داشته باشد باید مراکز دولتی روی این موضوعات سرمایه گذاری کنند.

حمید بهمنی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه پیرامون ظرفیت‌های نمایشی راهپیمایی اربعین اظهار کرد: داشته‌های نمایشی عاشورا تنها در یک داستان و موضوع خلاصه نمی‌شود بلکه دنیایی از معنا برای این عرصه می‌توان متصور شد. برای نمونه به راهپیمایی اربعین اشاره می‌کنم. این آیین هر ساله پذیرای میلیون‌ها زائر است که هر یک از آنها برای خود قصه‌ای دارد.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌هایی که بیان کردم متاسفانه ما در این رابطه کم کار هستیم. برای نمونه در سینما تنها فیلم «عصر روز دهم» ساخته مجتبی راعی به این موضوع توجه داشته است. در تلویزیون هم حداقل به شخصه کاری را به یاد ندارم که موضوعش راهپیمایی اربعین باشد البته من یک مینی سریال سالها قبل ساخته بودم که به صورت غیر مستقیم به این حوزه توجه داشت.

کارگردان فیلم دفاع مقدسی «گلوگاه شیطان» بیان کرد: مطمئنا از بخش خصوصی نمی‌توان انتظار داشت که پیرامون موضوعاتی چون راهپیمایی اربعین سرمایه گذاری داشته باشد زیرا آنها باید به فکر بازگشت سرمایه خود نیز باشند اما نهادها یا سازمان‌های دولتی که موظف به سرمایه‌گذاری روی چنین موضوعاتی هستند قادرند با حمایت‌های خود مهمترین شرط برای موفقیت تولیدات مربوطه باشند.

بهمنی تصریح کرد: دستاوردهای فیلمسازی در حوزه راهپیمایی اربعین تنها کارکرد سینمایی ندارد بلکه از آن می‌توان بهره استراتژیک هم برد، زیرا می‌بینیم که این آیین چگونه باعث نزدیکی مردم ایران و عراق شده است، برای همین می‌شود کاری کرد که راهپیمایی اربعین بتواند عاملی در جهت تحکیم وحدت در جهان اسلام باشد. این اتفاق اگر رخ دهد می‌تواند بسیار از هجمه‌های بدخواهان اسلام را خنثی کرد.

وی در پایان بیان کرد: برای ساخت فیلمی با محوریت اربعین حتما باید از وجود افراد و هنرمندان معتقد بهره برد زیرا هر اندازه تخصص مهم باشد در کنار آن باور و اعتقاد نیز اهمیت بسیار دارد و الا اثر تولیدی کاری صرفا سطحی و شعاری خواهد شد؛ آسیبی که متاسفانه این روزها به شدت کارهایی اینچنینی را درگیر خود کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha