یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله علماء در دیدار مدیر کل و معاونین پرورشی و تربیت بدنی، اداره کل آموزش و پرورش استان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: معاونین پرورشی و تربیت بدنی، در آموزش و پرورش، باید به‌دنبال نخبه پروری در تراز انقلاب و نظام باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، آیت الله علماء امروز صبح در دیدار با مدیر کل و معاونین پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: تربیت اسلامی دانش آموزان دارای اهمیت و جایگاه خاصی است.

امام جمعه کرمانشاه، با تأکید بر اهمیت آموزش و پرورش، گفت: فرهنگ و آموزش و پرورش، از اول مورد وثوق و توجه عامه مردم بوده، لذا این دستگاه همواره مقبولیت تام داشته است.

وی افزود: ریشه آموزش و پرورش باید اسلامی باشد، به تعبیر امام راحل، خروجی آموزش و پرورش باید بچه مسلمان باشد.

آیت الله علماء، با بیان اینکه کار فرهنگی بسیار حساس است زیرا جنس کار و فعالیت معلمان متعلق به پیامبران(ع) است، یادآور شد: نظام و کشور را دو چیز اداره می‌کند، یکی بال سلامت (معنویت و یکی بال علم، که اگر توأمان به کار گرفته شوند باعث سعادت جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: جامعه سالم متضمن سلامت انسان است و همه جا خریدار دارد، حتی اگر فرد بی‌دین باشد، باید سالم باشد، چرا که سلامتی در اندیشه و عمل افراد تأثیر گذار است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به این نکته که سلامت دانش آموزان، در گرو سخن معلمان بوده، زیرا دانش آموزان گوش به فرمان معلمان هستند، اظهار کرد: بعضاً حرف معلم، مقدم بر حرف والدین است، بنابراین باید این امانت‌ها را خوب و اخلاق مدار بار بیاوریم.

آیت الله علماء، در خصوص توجه به عرصه تعلیم و تربیت در جامعه، یادآور شد: حقوق فرهنگیان، در مقابل کار بزرگ معنوی و علمی آن‌ها هیچ است، لذا نباید مبنای تدریس را بر اساس میزان حقوق قرار دهیم.

امام جمعه کرمانشاه، تصریح کرد: برخی کارها از جمله تعلیم و تربیت با هیچ معیار مادی قابل قیاس نیست و خداوند خود پاداش این برنامه‌ها و کارها را می‌دهد.

آیت الله علماء با تأکید بر اینکه تراز آموزش و پرورش، در عرصه‌های ملی و جهانی، باید تربیت بچه مسلمان باشد، گفت: ارتباط حوزه با آموزش و پرورش بسیار خوب و مهم است، زیرا وحدت فی ما بین، باعث نشاط معنوی و موفقیت جامعه می‌شود.

وی، با اشاره با تأثیر شگرف قرآن در مقولۀ تعلیم و تربیت، تأکید کرد: اصلا نزول قرآن برای ماست و برای انسان است تا تربیت شود، زیرا اگر انسان نباشد، موضوع قرآن ضرورتی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ایام مختلف، اظهار کرد: منشأ فرمایشات ایشان الهی و معنوی است، زیرا در طی این ساله‌ها هرگز به بن بست نخورده‌ایم.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: همیشه شبهات بوده و همواره برای آنها جواب هم داشته‌ایم، بنابراین هیچ خوفی در پرسش‌های دانش آموزان و نسل جوان، نباید داشته باشیم.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت کار معاونین پرورشی و تربیت بدنی در مدارس، تصریح کرد: معاونین پرورشی و تربیت بدنی، در آموزش و پرورش، باید به‌دنبال نخبه پروری در تراز انقلاب و نظام باشند و جلوتر از توطئه‌های دشمن برنامه ریزی داشته باشیم، زیرا حفظ نظام در اولویت همه ما باید باشد.

گفتنی است قبل از آیت الله علماء، محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان، نیز با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش، رویکرد پرورشی است، اظهار کرد: بر اساس مستندات سند تحول، همه فرهنگیان باید نکات تربیتی را بیان نمایند.

وی افزود: برنامه‌های آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموزان اینگونه است که در مجموع آنان، برای ظهور امام زمان(عج) آماده باشند.

مدیر کل آموزش پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال قرار است مهر با نشاطی داشته باشیم، زیرا سوم مهر ماه آغاز جشن‌های تعلیم و تربیت، مصادف با میلاد حضرت ولی عصر (عج) است و برای این مهم، برنامه‌ریزی مفصلی در آموزش و پرورش، صورت گرفته است.

کار آموزش و پرورش باید نخبه پروری باشد

کار آموزش و پرورش باید نخبه پروری باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha