شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید علیرضا ادیانی - عقیدتی فراجا

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: انسان در سایه قرآن می‌تواند با آرامش واقعی زندگی کند و بندگی خدا را به جای آورد و دنیا و آخرت خود را آباد کند و حقیقتا قرآن کتاب زندگی، طهارت روح و موعظه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، در جمع همسران فرماندهان و مدیران انتظامی کشور، با اشاره به شکوه اربعین حسینی که عالم را شگفت زده کرده است، گفت: محبت به اهل بیت (ع) رزق است و از مهمترین رزق ها رزق های مربوط به قلب ماست از جمله رزق های قلبی ، محبت است و این محبت اهل بیت(ع) که در قلب ماست بزرگترین رزق زندگیمان است.

وی افزود: قرآن کتاب آسمانی، کتاب هدایت و سعادت و کتابی است که تمام نیازهای بشری را در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی، جسمی و روحی، دنیوی و اخروی تامین کرده و اگر جامعه به سراغ قرآن رود، می‌تواند به حیات طیبه برسد و به یک زندگی مطلوب دست یابد.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی در ادامه به وصیت نبی مکرم اسلام در آخرین لحظات عمرش اشاره کرد و گفت: پیامبر از قرآن و اهل بیتش به عنوان دو امانت گران بها یاد می کند که این دو از هم جداشدنی نیستند. که ما اجرای این وصیت نورانی را در پیاده روی اربعین به وضوح می بینیم.

وی ضمن بیان اینکه قرآن بهترین نسخه شفاء و رحمت است، افزود: اما متاسفانه امروز شاهد هستیم که در جامعه، قرآن مهجور و مورد غفلت قرار گرفته است که امید است قرآن به عنوان یک کتاب کامل دینی در زندگی ما مسلمانان اثرگذار باشد ،تلاوت قرآن موجب صفای دل می شود ،خانه ای که در آن روزانه حداقل ۵۰ آیه تلاوت شود از آن خانه نور به آسمانها تلألو می کند .

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا تصریح کرد: قرآن کتاب آسمانی، کتاب هدایت و سعادت و کتابی است که تمام نیازهای بشری را در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی، جسمی و روحی، دنیوی و اخروی تامین کرده و اگر جامعه به سراغ قرآن رود، می‌تواند به حیات طیبه برسد و به یک زندگی مطلوب دست یابد.

وی افزود: قرآن بزرگترین کتاب و منبع معرفت و بصیرت است و شرط بهره مندی از مفاهیم غنی و حیات بخش قرآن انس دائمی و مستمر با قرآن و دست کم تلاوت یک یا چند صفحه از قرآن با توجه و معناست. همت کنیم و مقید باشیم که هر روز قرآن تلاوت کنیم و دیگران را هم به این عمل صالح تشویق و ترغیب کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی، با بیان این که انس با قرآن در خانه و خانواده تاثیر مثبت در رفتار و کردار دارد، اظهار داشت: انس با قرآن تحکیم روابط سالم در خانواده ها را رقم می زند، خداشناسی، مردم داری، اخلاق نیک و حفظ ارزش های اسلامی، دوری از معصیت همه از آثار مفید نگاه و توجه به قرآن است،تک تک آیات قرآن درس زندگی است باید این درس ها را فراگرفت و به آن عمل کرد و در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کرد

وی با بیان اینکه انسان در سایه قرآن می‌تواند با آرامش زندگی کند و بندگی خدا را به جای آورد و دنیا و آخرت خود را آباد کند، تصریح کرد : بایستی مفاهیم ارزشمند قرآنی در فضای جامعه برای کارکنان تبیین و تشریح شود و همه کارکنان و خانواده آنان بر تجهیز به سلاح معنوی قرآن برای رویارویی با مشکلات و کسب معنویات فراخوانده شوند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا تاکید کرد: انتخابات آخر سال جاری بسیار مهم و سرنوشت ساز است و دشمنان ایران تمام تلاش خود را خواهند کرد که مردم را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی بدبین و ناامید سازند اما با لطف و فضل الهی و هوشیاری مردم و حضور حداکثری آنها این دفعه هم تیر آنها به سنگ خواهد خورد و ملت بصیر ایران آنها را ناامید و ناکام خواهند گذاشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: دلسوزان کشور به ویژه نخبگان و خواص هم امید آفرینی کنند و هم دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین و تشریح کنند. راهبرد ما در مجموعه انتظامی، تبیین شاخصه های کاندیداهای اصلح و مشارکت همگانی آحاد کارکنان و خانواده های آنان در پای صندوق های رأی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • A IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    بنام خدا برای اصلاح چکار باید کرد؟ در بعضی از تفاسیر مهم قران شبهاتی و اشتباهاتی وجود دارد که مردم را از فهم صحیح این آیات دور کرده و گمراه نموده و عاقبت آنها را خراب کرده........ الله ایران باید حد اکثر ۵ ساله یکی از بهترین در جهان باشد ، چون ایران بهترین استعداد انسانی را در جهان دارد ، و از نظر مادیات یکی از بهترین در جهان است ، اگه نشده !،..... ‏‎باید همه انجام و اجرای قوانین شرعی و قانونی زیر را از مسولین مربوطه بخواهند ، تا وضعیت مملکت درست شود،....... - [ ] - [ ] در یک مملکت اسلامی که نباید ، دزد و خلافکار وجود داشته باشد !،...........پس چرا امثال ژاپن غیر مسلمان انجام داده !، و مای مسلمان نمیتوانیم !؟،....... - [ ] رییس جمهور و بقیه ی مسوولین : - [ ] این مقام یک امانت الهی است( ارثیه ی کسی نیست!،) ، او و بقیه ی مسوولین، خدمتگذار ملت هستند ، و باید این را عملا روزانه ثابت کنند . مردم باید در طرح ها ی عمومی و افتتاح آنها شرکت داشته ، و مراحل پیشرفت انرا نظاره کنند ، که اگر غیر از این باشد ، طرح ها از نظر زمانی و مادی و معنوی ، منحرف خواهند شد ، و شخص مسوول و رییس و معاون او و سکوت کننده ، بدهکار حق الناس و لازم المحاکمه و....... امام حسین ( ع) ، شب عاشورا به یاران و همرزمان خود فرمود: هر کس مدیون است( انواع حق الناس بدهکار است، که در ایران زیاد است...)، برگردد ، که اگر فردا کشته شود ، شهید راه خدا و حق محسوب نمی شود و..... رستگار و عاقبت بخیر واقعی ، کسیست که ، هیچ نوع حق الناسی بدهکار نباشد( که در ایران بدهکار آن زیاد است)، شفاعت و توبه پذیر هم نمی باشد و..... - [ ] نیمه خالی ی لیوان باید تفکیک قایل شد بین مسوولی که حقوق می‌گیرد با دوست و آشنا که برای کارش مزد نمی گیرد ،.... در دین برای مسوولین ، نیمه خالی ی لیوان دیده می شود، پر نبود بیت المال و حق الناس پایمال شده( هر مسوولی کم یا بد کار کرده باشد، عمدا یا سهوا، حق الناس پایمال کرده...) ! راه نجاتی جز جبران ندارد، شفاعت و توبه پذیر هم نمی باشد، هر کس سکوت کند، شریک جرم بوده و عذاب خواهد شد، سوره انفال آیه ۲۵ وتقو .... چون مقوله حق الناس خدایی و قرآنی می باشد، لذا تا زمانیکه مردم انواع انرا نشناخته و به آن عمل نکنند، تذکر و تکرار آن در جاهای مختلف ضروری می باشد و.....