یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کارگاه آموزشی «آشنایی با نرم افزارها و پایگاه های حدیثی» ویژه اساتید حوزه علمیه خواهران استان یزد

اساتید مدارس علمیه خواهران استان یزد در کارگاه آموزشی «آشنایی با نرم افزارها و پایگاه های حدیثی» شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام ابوالفضل ادهمی استاد کارگاه آموزشی «آشنایی با نرم افزارها و پایگاه های حدیثی» یزد امروز در جمع اساتید مدارس علمیه خواهران استان به ضرورت آشنایی اساتید با نرم افزارها و پایگاه های حدیثی اشاره و بیان کرد: دانش پژوه، ناگزیر از شناسایی پژوهش های پیشین، کسب مهارت دستیابی به منابع علمی و سازماندهی و ارجاع به آنها است و دست یافتن به این اهداف، نیازمند فراگیری روش های نوین دسترسی به منابع از طریق نرم افزارها است.

وی ادامه داد: پژوهشگر همچنین باید پایگاه های دربردارنده مقالات، پایان نامه ها و کتاب های علمی را بشناسد و روش های جستجو و دستیابی به منابع ارائه شده در نرم افزار های پژوهشی و وبگاه های مختلف را فرا بگیرد.

استاد کارگاه آموزشی «آشنایی با نرم افزارها و پایگاه های حدیثی» مباحث خود را در چند بخش منابع برون خط، منابع برخط، و مدیریت یادداشت های علمی و استناددهی تقسیم کرد و در بخش معرفی نرم افزارهای نور، به معرفی نرم افزارهای جامع الاحادیث، جامع التفاسیر، دانشنامه علوم، حدیث اهل بیت و قاموس نور پرداخت .

آشنایی با امکانات و ابزارهای نرم افزار مکتب اهل بیت، یافتن حدیث و چگونگی فیش برداری و ذخیره تحقیقات و دسترسی به متون مهم ترین کتابها در شاخه های گوناگون علوم اسلامی از دیگر بخش های این کارگاه آموزشی بود .

حجت الاسلام ادهمی در پایان به معرفی پایگاه های حدیثی شامل «ابر نور» و «حدیث نت» پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha