شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دژکام

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فعالیت مجمع خیرین نخبه پرور باعث حمایت از جوانان با استعداد می‌شود، گفت: مسلماً این کار خیر و نیک آثارش در زندگی اجتماعی ما ایرانیان خود را نشان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام ظهر امروز در جمع مجمع خیران نخبه‌پرور ۱۳ استان کشور که به میزبانی شهر شیراز برگزار شد، در خصوص جایگاه علم، اظهار کرد: مردم ما طبق سنت قدیمی خود همیشه در خدمت علم و رشد علمی جامعه بوده‌اند و امروز هم این مسیر را به خوبی ادامه خواهند داد.

وی تشکیل مجمع خیران نخبه‌پرور را برای همفکری و هم‌افزایی در راستای رشد علمی نسل جوان دانست و اظهار کرد: حمایت از علم مسیر خود را طی می‌کند که جای قدردانی را دارد، اما انجمن خیران نخبه‌پرور می‌خواهد کار را به دست مردم بسپارد، از این رو هروقت کار را دست مردم فهیم و رشید خود پرده ایم به نتایج مطلوبی رسیده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه کار هنگامی جنبه دولتی پیدا کرد دارای آسیب‌ خواهد بود، تصریح کرد: برکات کار خیر مردمی بسیار بیشتر است و تفاوت کار خیرساز مردمی در مقایسه پروژه‌های عمرانی دولتی مشهود است و کار خیر ساز بسیار کم حاشیه‌تر به پایان می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه علمی نیز حضور خیّران باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: این نوع حمایت‌های علمی و خیریه علمی در کشور سابقه طولانی دارد یعنی چندین قرن مردم این‌گونه از علم حمایت کردند.

خطیب جمعه شیراز با اشاره سخنان مرحوم آیت الله حائری عنوان کرد: آیت‌الله حائری می‌فرمودند بورسیه تحصیلی سیدمرتضی به شیخ طوسی جهان تشیع را به اینجا رساند یعنی نزدیک ۲۰ سال ماهیانه به یکی از شاگردان که استعداد داشت، می‌پرداخت و این بزرگ مرد با حمایت استاد خود به اینجا رسید.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با اشاره به فعالیت‌های خیرین نخبه‌پرور، افزود: فعالیت مجمع خیرین نخبه پرور باعث حمایت از جوانان با استعداد می‌شود و مسلماً این کار خیر و نیک آثارش در زندگی اجتماعی ما ایرانیان خود را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: عزیزی اگر در خانواده‌ای متولد شده که امکانات کافی برای حمایت از فرزندانش ندارد، باید حس کند جای دیگری وجود دارد که آن استعداد را حمایت کرده، رشد دهد و به جایی برساند از این رو این حس یک خانواده بودن در ایام اربعین هم به شکل دیگری تجربه کردیم و در زیر پرچمش همه یک خانواده هستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه یک خانواده بودن با همین کارها تقویت می‌شود نه اینکه صرفاً فقط شعار دهیم، تأکید کرد: دانشجویانی که از امکانات کمتری برخوردار هستند باید حمایت جامعه را از خود احساس کنند و این حس توسط خیران و نیک‌اندیشان اجرا می‌شود از این رو امیدوار هستم در آینده نزدیکی شاهد این باشیم که تمام استان‌های کشور این مجموعه را سامان داده باشند و هر استانی هم موفقیت‌های چشمگیر خود را به عرصه نمایش بگذارد تا دیگران هم تشویق شوند و این مسیر را ادامه دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha