یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
باکیده

حوزه / یک کارگردان سینمای دفاع مقدس گفت: در شرایطی که سینما تمام توجهش معطوف فیلم‌های طنز است حمایت از فیلم‌های دفاع مقدسی می‌تواند عاملی در جهت احیای این ژانر باشد.

عبدالله باکیده، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه سینما دفاع مقدس نیازمند حمایت است، گفت: فیلم‌های دفاع مقدسی در دهه ۶۰ و هفتاد مورد حمایت جدی مخاطبان سینما و تلویزیون بودند برای همین این دست تولیدات در میان مردم محبوب بود و در اکران عمومی هم با استقبال مواجه می‌شد اما با گذر زمان این توجهات کم رنگ شد به‌ نحوی که هر از گاهی فیلم‌هایی موفق در این رابطه تولید می‌شود البته در این میان استثناهایی وجود دارند اما با چند نمونه موفق نمی‌توان نگاهی خوشبینانه به این سبک فیلمسازی داشت.

وی افزود: موضوعاتی که در فیلم‌های دفاع مقدسی مطرح می‌شود هیچگاه قدیمی نخواهد شد چون به اندازه‌ای موضوع و اتفاق در این رابطه وجود دارد که تا سالها می‌توان درباره آن فیلمسازی کرد همانگونه که در سینمای جهان بعد از گذشت بیش از هفتاد سال هنوز درباره دفاع مقدس فیلمسازی می‌شود. یکی از نمونه‌های موفق در سینمای دفاع مقدس فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» است که هم اکنون در قالب سریال «عاشورا» روی آنتن تلویزیون رفته است.

این کارگردان گفت: شخصیت‌ها و قهرمانانی که در هشت سال دفاع مقدس وجود دارند رفتارهای متفاوت با قهرمانان دیگر کشورها دارند برای همین بازگویی زندگی هر یک از آنها زیبا و دلنشین است. در سریال «عاشورا» گوشه‌هایی از زندگی شهید باکری را شاهد هستیم یا اینکه در فیلم سینمایی «غریب» زندگی شهید بروجردی نشان داده می‌شود. این قبیل تولیدات بار دیگر نشان می‌دهد نگاه واقعی و زیبا به قهرمانان جنگ تا چه اندازه برای مردم جذاب است.

باکیده تصریح کرد: قهرمانان این سرزمین نیازی به اغراق ندارند چون کاری که آنها کردند به اندازه‌ای بزرگ است که نیازی به غلو نیست اما متأسفانه برخی آثار با تحریف‌هایی که در این رابطه به وجود آورده‌اند باعث شده‌اند این شکل سینمایی رونق گذشته را نداشته باشد بنابراین به سفارش دهندگان فیلم‌های دفاع مقدسی پیشنهاد می‌کنم وقتی به دنبال فیلمساز برای تولید هستند حتما معیار باور و اعتقاد را هم در کنار تخصص مورد توجه قرار دهند چون تنها در چنین شرایطی است که شاهد اتفاقات جذّابی در سینمای دفاع مقدس خواهیم بود.

کارگردان فیلم سینمایی «پوتین» در پایان بیان کرد: تلویزیون باید با خرید آثار دفاع مقدسی از این ژانر حمایت کند چون در شرایطی که در سینمای فعلی اقبال به سمت تولیدات طنز بیش از دیگر گونه‌های سینمایی است حتما باید رسانه ملی با خرید فیلم‌های جنگی هم به دیده شدن فیلم‌ها کمک کنند هم اینکه به لحاظ اقتصادی به سرمایه گذاران این حوزه انگیزه بیشتر برای تولید دهند. در کنار تلویزیون پلتفرم‌ها هم قادرند در این رابطه نقش مثبتی را ایفا کنند چون اگر بحث تبلیغی خوبی در این رابطه صورت گیرد می‌توانیم از ظرفیت جدید نمایش برای اعتلای سینمای دفاع مقدس بهره بریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha