شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1107309
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
کشتی نجات

حوزه/ آیین رونمایی از نشان «اسلم» با همکاری مسجد امام صادق (ع) شیراز، گروه جشنوارگان پوروصال و دانشگاه هنر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیین رونمایی از نشان اسلم با همکاری مسجد امام صادق (ع) شیراز، گروه جشنوارگان پوروصال و دانشکاه هنر تهران برگزار شد.

این نشان طی مراسمی به اعضای شورای سیاستگذاری موکب سفینة النجاة و جوانان مسجدالصادق شیراز به موجب برپایی سفینة النجاة حسینی اهدا شد.

سعید قاضی پور رئیس شورای سیاستگذاری موکب سفینة النجاة ضمن دریافت نشان اسلم افزود: موکب سفینة النجاة از دهه سوم ایام محرم امسال به مدت ۱۹ شب در قالب نخستین سوگواره ی آیینی شهر تهران «محرم شهر» پذیرای محبین حسینی در میدان آزادی تهران بود؛ همچنین این موکب نخستین بار در ایام محرم سال ۱۴۰۰ در ورودی باغ عفیف آباد شیراز و سپس محرم سال گذشته جنب ارگ کریم خان زند اجرا گردیده است.

اَسلم بن عَمر ترکی دیلمی قزوینی شهید ایرانی الاصل واقعه کربلاست که در روز عاشورا به شهادت رسید و در دامان امام حسین(ع) آسمانی شد.

علامه شیخ محمد سماوی در کتاب ابصارالعین مطلع رجز «اسلم« را چنین یاد کرده: «امیری حسین و نعم الامیر/ سُرور فواد بشیر نذیر» می‌گوید: اسلم پس از یک جنگ دلیرانه به غیر از آنهایی را که مجروح نمود، جمع بسیاری از لشکر ابن سعد را به قتل رساند و سرانجام پس از نبرد سختی سپاه بنی‌امیه او را محاصره کردند.

او از اسب خویش به زمین افتاد و امام حسین(ع) به سمت او شتافت و ملاحظه فرمودند که هنوز دارای رمقی است و می‌خواهد خود را به امام برساند، حضرت او را در برگرفته و گریستند و صورت مبارک خویش را به صورت او گذاشتند. سپس اسلم چشم‌های خود را باز کرد و لبخندی زد و عرضه کرد: «فرزند رسول خدا صورت خود را به صورت همچو مَنی گذاشته است». چنین بود که بعد از ظهر روز عاشورای سال ۶۱ هجری در دامان ابی عبدالله الحسین(ع) به شهادت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha