دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: هر کجا رضای خدا نباشد امام حسین (ع) دست رد به کارهای ما می‌زند و هر کجا رضای خدا باشدحضرت کار ما را می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در دیدار مهدی طاهرخانی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: در بیانات اخیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی بر روی سه عنوان برجسته اعم از وحدت، امنیت و زنان تأکید شده است، ایشان فرمودند دشمن این سه مسئله را هدف قرار داده که وحدت ما را از هم گسسته کند تا به امنیت آسیب وارد کند.

وی با بیان اینکه وحدت و انسجام مردمی استان نمونه است و باید آن را قدر بدانیم، ادامه داد: چیزی که گاهی جای آن خالی است، وحدت است؛ وحدت بسیار ارزشمند و جذاب مردم در استان ما نمونه است، البته همه جا ان‌شاءالله انسجام مردمی داریم اما در استان ما خیلی برجسته‌تر و کامل‌تر است؛ این وحدت را باید قدر دانست و دید.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در آیه ۲۷ سوره مائده می‌فرماید «إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ»، یعنی (خدا فقط از تقواپیشگان می‌پذیرد)، هر کاری می‌کنیم اگر اکسیر تقوا، رضای خدا و اخلاص در آن باشد خدا آن را قبول می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خیلی‌ها آمده‌اند فعالیت کرده‌اند و رفته‌اند، حاج قاسم سلیمانی هم آمد فعالیت کرد و رفت اما خدا از او قبول کرد، برای اینکه باتقوا بود؛ بسیاری از علما نیز کارهای زیادی کرده‌اند اما امام خمینی (ره) آمد ماندگارتر از همه شد؛ خیلی‌ها کتاب‌هایی نوشته‌اند اما کار علامه امینی یک چیز دیگر شد؛ خیلی‌ها کتب تفسیر نوشته‌اند اما علامه طباطبایی یک جور دیگر شد، دلیلش این است که اخلاص و رضای خدا در کار این‌ها برجسته بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر اخلاص و تقوا نباشد کار ما فقط در قاب صداوسیما می‌آید و در قاب تصویر خدا نمی‌آید، یعنی گم می‌شود؛ آن چیزی که آدم‌ها را برجسته می‌کند و کارها را ماندگار می‌کند خدایی شدن کارهاست.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: خداوند در آیه ۹۶ سوره نحل می‌فرماید «مَا عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ»، یعنی (آنچه پیش شماست تمام می‌شود و آنچه پیش خداست پایدار است).

امام جمعه قزوین تصریح کرد: وقتی کاری خدایی باشد می‌ماند، وقتی ماند بابرکت می‌شود؛ مفاتیح‌الجنان چون بابرکت بود اینقدر بزرگ شد، این برکت هم متعلق به اخلاص شیخ عباس قمی بود. باید این‌ها را جدی بگیریم؛ هر مقصدی غیر از رضای خدا در دستگاه امام حسین (ع) بیاید از بین می‌رود و نمی‌ماند.

وی یادآور شد: امام حسین (ع) فرمود رضایت خدا رضایت ما اهل بیت (ع) است؛ سیدالشهدا(ع) پیش از رفتن به مکه بر سر مرقد مطهر پیامبر (ص) رفت و دعا کرد و فرمود خدایا آن چیزی که رضای تو و پیامبر (ص) در آن است، من همان را می‌خواهم، در میانه راه نیز در سخنرانی‌ها صحبت از رضای خدا کرد، در پایان راه نیز زبان حال آن حضرت این بود که خدایا راضی به رضای تو و تسلیم امر تو هستم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: بنابراین از ابتدای این حرکت اربعین که در کوچه پس‌کوچه‌های روستاهاست، باید رضای خدا همراه این قافله باشد، وسط راه باید رضای خدا باشد، آخر راه هم باید رضای خدا باشد؛ هر کجا رضای خدا نباشد امام حسین (ع) دست رد به کارهای ما می‌زند و هر کجا رضای خدا باشدحضرت کار ما را می‌پذیرد. اگر ولیّ خدا کار ما را بپذیرد، کارمان مورد پذیرش خدا قرار می‌گیرد.

هر کجا رضای خدا نباشد امام حسین(ع) دست رد به کارهای ما می‌زند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha