شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرادبیگی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: زمانی می‌توانیم چراغ هدایت مردم در جامعه باشیم که ۳ ویژگی را در خود را رعایت کنیم و در غیر این صورت نمی‌توانیم موثر باشیم و در آخرت هم حساب سختی از ما خواهند کشید.

حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی مدیر حوزه علمیه استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: خداوند در یکی از آیات قرآن کریم خطاب به مومنان می‌فرماید: چرا سخنی می‌گویید که به آن عمل نمی‌کنید، عمل نکردن به سخنان سبب خشم خداوند می‌شود که شاخص و مصداق بارز این آیه به طلاب و روحانیون است که متذکر می‌شود زمانی صبحت کنید که به آن عمل کرده باشید.

وی افزود: زمانی طلاب می‌توانند در جامعه موثر باشند که بتوانند با عمل خود مردم را به سمت دین و آخرت هدایت کنند. امام صادق(ع) فرمودند: «خدا رحمت کند قومی که مثل چراغ در جامعه می‌درخشند و افرادی که شمع هستند و پیرامون خود را روشن می‌کنند و سبب می‌شود دیگران را به خداوند و اهل بیت(ع) سوق دهند.»

مدیر حوزه علمیه استان ایلام یادآور شد: زمانی می‌توانیم چراغ هدایت مردم در جامعه باشیم که ۳ ویژگی را رعایت کنیم؛ اولین ویژگی یک طلبه مجاهدت اوست؛ مبلغ باید در ارتباط با جوانان و نوجوانان جهاد تبیین کند و این خصوصیت را نه فقط زبانی، بلکه در عمل نیز نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی بیان کرد: دومین خصوصیت یک طلبه صداقت است؛ صداقت با خدا، دین، مردم، رهبری، خون شهدا و امام؛ این ویژگی باعث موفقیت زندگی مبلغ می‌شد. کسانی که در زندگی صداقت دارند خداوند اعمالشان را اصلاح خواهد کرد.

وی اظهار کرد: سومین ویژگی تقوا است که همه اقشار جامعه از یک روحانی در معاشرت، قلم و فضای حقیقی و مجازی انتظار رعایت را تقوا دارند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام ادامه داد: زمانی مبلغ توانست این ۳ خصوصیت را در خود پرورش دهد، می‌تواند در جامعه یک شاخص و الگو شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس، اظهار کرد: طرح امین در سراسر استان اجرا شد و در بصیرت دهی و خاتمه دادن به اغتشاشات بسیار موثر بود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی عنوان کرد: اجرای طرح امین سبب ایجاد ارتباط بسیار خوب و صمیمی دانش آموزان با طلبه‌ها شد و کارکنان مدارس نیز از نتیجه اجرای طرح امین خرسند و راضی بودند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه علمیه در اربعین، اظهار کرد: برگزاری نمازهای جماعت در مواکب، برپایی غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، راه اندازی مهد کودک برای کودکان زائر در حوزه علمیه مهران با همکاری حوزه خواهران و ... از مهم‌ترین اقدامات خوب حوزه علمیه استان بود.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام از همکاری و حمایت های نماینده ولی فقیه در استان در ایام اربعین و کمک به حوزه علمیه تشکر و قدردانی کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله سال جدید تحصیلی در زمینه تربیت طلبه تراز انقلاب و ارتقای علمی طلاب بتوانیم گام‌های موثری برداریم.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha