چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: شهید مدنی الگوی عملی اخلاق و تجسم سیره نبوی برای ائمه جمعه بود، وقتی به نماز می‌ایستاد از سر تا پا جذب جمال حق می‌شد و عاشقانه با محبوب خویش سخن می‌گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه میانه اظهار داشت: در قرآن مجید بعد از ذکر یازده قَسَم، راه اساسی رسیدن به رستگاری، پاکی نَفْس ذکر شده است.

وی افزود: دومین شهید محراب آیت الله سید اسدالله مدنی عمر پربرکت خودش را به تهذیب نفس گذرانده و بر این موضوع تأکید داشتند که تا کسی زیر تسلط ظلمت و هوای نفسانی قرار دارد، نمی‌تواند به خدا برسد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: شهید مدنی الگوی عملی اخلاق و تجسم سیره نبوی برای ائمه جمعه بود، وقتی به نماز می‌ایستاد از سر تا پا جذب جمال حق می‌شد و عاشقانه با محبوب خویش سخن می‌گفت، چون از قیامت می‌گفت چنان می‌گریست که گویی تمام عظمت قیامت را به دیده می‌بیند.

وی افزود: آرامش روح، اطمینان قلب، صفای نفس، خالی بودن از هواهای نفسانی، اطاعت محض از ولی فقیه، جامعیت علم و عمل صالح شهید مدنی باعث شد آن پرورش یافته مکتب روحانیت اصیل قم و نجف مانند امام خمینی(ره)، در فرایند پیروزی انقلاب اسلامی، نقش بارز و مهمی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: پیکر قطعه قطعه و غرقه به خون این شهید محراب در انقـلاب اسـلامـی، پیوند این نهضت را با راه علی(ع) در صدر اسلام می‌رساند و شاهد دیگری است که این اسوه زهد و تقوا و فضیلت و اخلاص، در همه اوصاف به مولایش علی(ع) اقتدا کرده، حتی در نماز سرخ محراب شهادت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha