شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهید آیت الله مدنی

حوزه/ مدیرکل دفتر بین الملل جامعةالزهرا علیهاالسلام شهید آیت الله مدنی را مسلح به دوبال علم و تقوا یا تخصص و تعهد دانست و گفت: ولایت پذیری ایشان به گونه ای بود که با وجود همه مراتب علمی و اخلاقی، خود را سرباز امام خمینی(ره) می دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحامد بنکدار، مدیرکل دفتر بین الملل جامعةالزهرا علیهاالسلام و از نوادگان شهید آیت الله مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت آیت الله مدنی از وی به عنوان «قلیل المؤونه و کثیر المعونه» برای انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) در بین یارانشان کسانی مانند شهید آیت الله مدنی را داشتند که بدون دردسر، با کمترین هزینه، بیشترین مساعدت ها و همراهی ها را با جریان نهضت اسلامی داشتند و جان خود را هم در این مسیر اهدا کردند.

نتیجه مادری آیت الله مدنی با بیان اینکه حضرت امام در پیام خود به مناسبت شهادت این عالم پارسا به مجاهدت و خودسازی ایشان اشاره می کنند و خون پاکشان را باعث برکت و رسوایی جریان ضدانقلاب و منافقین می دانند، اظهار کرد: آیت الله مدنی از نظر علمی، مجتهدی مسلم بودند که اجتهاد ایشان توسط برخی مراجع و بزرگان حوزه تایید شده بود و از نظر اخلاقی و مراتب تقوا هم سرآمد بودند، بنابراین ایشان عالمی بود که دوبال علم و تقوی را تؤمان داشت و با این وجود خود را سرباز امام خمینی(ره) می دانست که همین مساله نشان دهنده اوج جایگاه اخلاقی ایشان است.

وی ادامه داد: شهیدآیت الله مدنی از همه ذخایر علمی و اخلاقی خود برای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کرد و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین بنکدار با بیان اینکه در جریان انقلاب خیلی ها می خواستند کمک کنند ولی برخی با وجود داشتن تقوا و اخلاق، بهره علمی و تخصص لازم نسبت به مسائل نداشتند و باعث زیان می شدند و برخی هم با وجود دارا بودن شرایط علمی و داشتن تخصص به دلیل بی بهره بودن از مراتب تقوا و تعهد، دچار آسیب هایی چون رفاه زدگی، اشرافیت، غرور و غیره شدند و نتوانستند تا پایان در خدمت انقلاب باشند، ولی شهید مدنی از جمله افرادی بود که با داشتن هر دو ویژگی، افزون بر اطاعت پذیری از ولی فقیه، خودش را فدای انقلاب اسلامی و اهداف مقدس آن کردند.

وی خاطرنشان کرد: این ویژگی های شهید آیت الله مدنی باعث شده بود که پیش از انقلاب ایشان را به هر نقطه ای از کشور تبعید می کردند پس از چندی آنجا تبدیل به نقطه خیزش مردم می شد مانند منطقه گنبد، خرم آباد و دره مراد بیگ همدان.

مدیرکل دفتر بین الملل جامعةالزهرا علیهاالسلام گفت: همه شهدای محراب به دلیل کمک به امام خمینی (ره) و امضا کردن حکم مهدورالدمی منافقین که وارد فاز نظامی و درگیری مسلحانه به جمهوری اسلامی شده بودند توسط عناصر کوردل و ضدانقلاب به شهادت رسیدند. آنها با امضای این حکم در حقیقت بار سنگینی را از دوش امام برداشتند و خود را در معرض ضربه دشمنان قرار دادند.

وی در پایان بیان کرد: روش و منش شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی برای ما چراغ راه و درس فراموش ناشدنی است، از این رو باید با الگوگیری از ویژگی های شخصیتی آنها در مسیر کمک به انقلاب اسلامی گام برداریم. خودسازی، تخلق به اخلاق نبوی، تخصص در وظایف محوله و ولایت پذیری درسی است که از شهید آیت الله مدنی می آموزیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha