یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سلطانیه گفت: پیامبر اکرم (ص) برای بشریت در تمام زمینه‌ها، مبارزات، اخلاق، اجتماع، سیاست الگو است و رسالت پیامبر اکرم (ص) تعلیم و تربیت جامعه اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام محسن فتحی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سلطانیه در گفتگو با خبرنگاران، ضمن تسلیت رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: بی شک بلیغ‌ترین و نیکوترین سخن، کلام الهی و آیات قرآنی است و بدون تردید زیباترین جملات در توصیف مقام خاتم انبیا (ص) را نیز باید در قرآن یافت.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم پیامبر اکرم (ص) را به عنوان نیکوترین سرمشق و الگوی راه همه‌ی انسان‌ها معرفی کرده است، افزود: پیامبر خاتم (ص) کامل‌ترین انسان هستی است و تمام کارها و فعالیت‌های او بر محور رضایت الهی بود، حتّی غضبش نیز برای خدا بود.

حجت الاسلام فتحی با اشاره به آیه (لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ، همانا برای شما در (سیره‌ی) رسول خدا الگو و سرمشقی نیکوست)، گفت:هر شخص، هر گروه و ملتی اگر بخواهد به سعادت در دنیا و نیکبختی در آخرت نایل شود، باید به این توصیه پروردگار و کلام قرآن جامه عمل پوشانده و در تمام ابعاد زندگی از نیکوترین سرمشق عالم هستی تبعیت کند.

وی ادامه داد:در بعد اعتقادی، مسائل اقتصادی، پیش آمدهای سیاسی و نظامی، حوادث طبیعی و ناملایمت‌های احتمالی تنها راه رستگاری پیروی از راه و روش و کلام رسول اکرم(ص) محقق می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سلطانیه با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) برای بشریت در تمام زمینه‌ها، مبارزات، اخلاق، اجتماع، سیاست و… الگو است، خاطر نشان کرد: رسالت پیامبر اکرم (ص) تعلیم و تربیت جامعه اسلامی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha