شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: نبی مکرم اسلام (ص) عصاره همه انبیا، خاتم رسل، پیامبر رحمت و مهربانی‌ها و نجات بخش بشریت است و شناخت و پیروی از سیره ائمه اطهار(ع)  در جامعه ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، اظهار داشت: پیامبر اعظم(ص) به دلیل داشتن «خُلقٍ عَظیم» و «رَحمَةٌ لِلعَالَمین»، نمونه و الگوی مکارم اخلاقی برای تمام انسان‌ها در تمام دوران‌ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: آن حضرت به‌عنوان بهترین و کامل‌ترین اسوه‌ راستین بشریّت، نسبت به تمام مردم بسیار دلسوز، صمیمی و مهربان بودند.

وی ادامه داد: در راستای متخلق بودن به اخلاق و کردار کریمانه بود که حضرت در طول ۲۳ سال نبوت توانستند، دل‌های گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام کنند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: پیامبر خدا(ص) سعی می‌کردند در حضورشان حرمت اشخاص حفظ شود و احساس کرامت و عترت کنند، یکی از نمادهای این حرمت گذاری، مراعات حال تازه واردین و جا دادن به آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، عنوان کرد: امام حسن مجتبی(ع) به کریم اهل بیت شناخته می‌شوند، چرا که آن بزرگوار نه تنها از نظر علم، تقوی، زهد و عبادت مقامی برگزیده و ممتاز داشتند، بلکه از لحاظ بذل و بخشش و کمک به نیازمندان نیز سرآمد بودند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) در طول عمر خویش دو بار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کردند و سه بار ثروت خود را به دو نیم تقسیم کرده و نصف آن را برای خود نگهداشتند و نصف دیگر را در راه خدا بخشیدند.

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) از نظر اخلاقی بسیار اهل محبت بودند، دستگیری از مستمندان، فقرا، بیچارگان، غذا دادن به مردم، اطعام مساکین، سر زدن به بیماران، فقرا و پابرهنگان، همگی در خلق و خوی آن حضرت آمده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: نبی مکرم اسلام (ص) عصاره همه انبیا، خاتم رسل، پیامبر رحمت و مهربانی‌ها و نجات بخش بشریت است و شناخت و پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه ضروری است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha