یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شریفی

حوزه/یک تهیه‌کننده گفت: موضوعات دفاع مقدسی تنها در ژانری خاص خلاصه نمی‌شود بلکه می‌توان از آنها در دیگر گونه‌ها نیز بهره برد.

امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، بیان کرد: سینمای دفاع مقدس گونه‌ای جذاب است که به آن، آنگونه که باید توجه نشده است. این سینما می‌توانست محلی برای آثار متعدد و خوب باشد، ولی به دلیل عدم حمایت‌های لازم و همچنین تکراری شدن موضوعات از رونق آن کاسته شد.

وی افزود: در دهه ۶۰ و ۷۰ سینمای دفاع مقدس گونه پرمخاطب سینمای این کشور بود اما بیایید بررسی کنیم چه اتفاقی رخ داده که ما از داشته‌های این ژانر دور شده‌ایم؟ به نظر من پایین آمدن کیفیت تولید در بحث سخت‌افزار و معنا دلیل این کاهش کیفیت بوده است برای همین باید نهادهای دولتی کمک‌های خود را به این ژانر به صورت ویژه آغاز کنند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ضیافت» ادامه داد: موضوعات دفاع مقدسی تنها در ژانری خاص خلاصه نمی‌شود بلکه می‌توان از آنها در دیگر گونه‌ها نیز بهره برد. برای مثال فیلم‌های اجتماعی یا فیلم‌های خانوادگی نیز قادرند محلی برای آثار دفاع مقدسی باشد به شرط اینکه نوشته و متن خوبی با کار تولیدی همراه شود.

وی تاکید کرد: در حوزه فیلمنامه‌نویسی دفاع مقدس بیشترین کار ممکن باید صورت گیرد زیرا باید دریابیم که موضوعاتی وجود دارد که ما نسبت به آن غافل بوده‌ایم برای بالا رفتن کیفیت فیلمنامه‌ها پیشنهاد من این است که از منابع شفیعی به ویژه رزمنده‌ها استفاده کافی شود.

شریفی تصریح کرد: مفاهیم دفاع مقدسی را باید به صورت ویژه در ژانر کودک هم باید پیگیری کنیم چون اگر در این رابطه اقدامات خوبی صورت گیرد هم به نوعی در آینده تماشاگر فیلم‌های دفاع مقدسی تضمین خواهد شد هم اینکه الگوهای خوبی برای کودکان خلق خواهیم کرد.

وی در انتها تاکید کرد: موفقیت فیلم‌هایی نظیر «غریب» و «موقعیت مهدی» نشان می‌دهد در این حوزه حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم به ویژه می‌توانیم درباره قهرمانان جنگ کارهای بسیاری تولید کنیم. تنها کافیست برای آن وقت انرژی و سرمایه‌گذاری لازم انجام شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha