شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
.

حوزه/ امام جمعه ماهدشت گفت: بحران‌سازی و بحران‌آفرینی ماهیت لاینفک آمریکای جهان‌خوار است و به تعبیری اقتضا دوام و بقای آمریکا چیزی جز همین بحران‌سازی نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت‌الاسلام رادمرد امام‌جمعه ماهدشت در خطبه‌های این هفته نمازجمعه، اظهار داشت: یکی از شاخه‌های توحید، «اطاعت» است، انسان موحّد، کسی است که غیر خدا را اطاعت نکند و اطاعت از پیامبر(ص)، امام، پدر و مادر و مرجع تقلید همه به فرمان خداست، حال اگر مُطاع دیگری در کنار خدا قرار دهد، شرک در عبادت است، هوای نفس گاهی قلب را بت خانه می‌کند، قلبی که باید فقط جایگاه خدا باشد ولی بت‌های مختلفی مانند عشق به مال، مقام و فرزند در آن جای می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان روایتی از نبی مکرم اسلام، یادآور شد: مؤمنی نیست که به‌سوی نمازجمعه گام بردارد، جز آن که خداوند پس از آن که امام خطبه خواند، هراس‌های روز رستاخیز را از وی بکاهد و آن همان ساعتی است که خداوند، مردان و زنان مؤمن را مورد رحمت قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام رادمرد، به‌ضرورت توجه بیشتر به فرهنگ عاشورایی در جامعه اشاره کرد و گفت: در هر جامعه‌ای فرهنگ عاشورا رسوخ کرد، آن جامعه در مقابل ظلم بپا خاست، انقلاب اسلامی ما یکی از بی‌بدیل‌ترین انقلاب‌هایی است که این‌گونه عمل کرد و طاغوت را براندازی کرد و این به‌خاطر پاسبانی امام رضا(ع) از فرهنگ عاشورا بود که از طریق علمای راستین به دست ما رسید و تا الان پرتوافکنی می‌کند، این حجم از دشمنی دشمنان، نسبت به عاشورا و محرم و اربعین از کجاست؟ دلیلش چیست؟ همین زنده کردن آحاد جامعه است، آتش و حرارت عشق به امام حسین(ع) در این محافل و مجالس بیشتر می‌شود، لذا تا زمانی که ما زیر این خیمه و این پرچم باشیم و استقامت بورزیم، تمام قدرت‌ها نخواهند توانست اقدامی انجام دهند، هر چند که گروه بحران‌سازی تشکیل بدهند و با تمام قوا به میدان بیایند.

امام‌جمعه ماهدشت خاطرنشان کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در فرازی از بیانات روز دوشنبه ۲۰ شهریور به نکته مهمی اشاره فرمودند که، «معلومات اطلاعاتی ما نشان می‌دهد دولت آمریکا مجموعه‌ای برای بحران‌سازی در کشورها از جمله ایران ایجاد کرده که مأموریت آن یافتن و تحریک نقاطی است که به نظر آنها می‌تواند باعث بحران شود، از نظر آنها، تفاوت‌ها و اختلاف‌های قومی و مذهبی و مسئله جنسیت و زن جزء نقاط بحران‌ساز در ایران است که می‌خواهند با تحریک آنها به کشور عزیز ما ضربه وارد کنند، اما شتر در خواب بیند پنبه‌دانه!»

وی افزود: بحران‌سازی و بحران‌آفرینی ماهیت لاینفک آمریکای جهان‌خوار است، به تعبیری اقتضا دوام و بقای آمریکا چیزی جز همین بحران‌سازی نیست، تغذیه شیطان بزرگ و خوراک دائمی او در تنش‌آفرینی، اختلاف اندازی، بحران‌سازی، فتنه‌انگیزی و جنگ‌افروزی است، هیچ روز از تاریخ دویست و اندی ساله آمریکا خالی از این سیاست شیطانی نبوده است.

حجت‌الاسلام رادمرد، با اشاره به نقشه شوم آمریکا برای ایران اسلامی، تصریح کرد: آمریکا به‌عنوان دشمن اصلی جمهوری اسلامی همواره به دنبال عملی‌کردن طرح خصمانه خود در زمینه تجزیه ایران است و در این راستا واشنگتن طرح‌های متعددی برای بحران‌سازی در ایران با ایجاد و دامن‌زدن به اختلافات قومی و مذهبی، بحران‌سازی جنسیتی با ادعای حمایت از زنان ایرانی و حقوق آن‌ها دارد که به‌ویژه در ناآرامی‌های سال گذشته بسیار مورد تأکید قرار گرفت.

وی به‌ضرورت توجه بیشتر به مسائل فرهنگی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: با وجود اینکه انقلاب ما یک انقلاب‌فرهنگی است، اما متأسفانه حکمرانی فرهنگی ما چندین دهه است که دچار اختلال شده است.

وی تصریح کرد: از عوارض این اختلال به طور مثال در دهه نود و در سال‌های اخیر، به‌جای استانداردسازی فضای مجازی، اجازه دادیم که فضای مجازی غیراستاندارد و پر از فساد و فحشا به خانه‌های مردم برود، سبک زندگی مردم دستخوش تغییرات اساسی شود و بنیان خانواده‌ها مورد تاخت‌ و تاز سکوهای دشمن قرار گیرد، البته ولنگاری‌های این روزها هم خود مثنوی هفتاد من است.

وی با بیان اینکه متأسفانه اتفاقاتی که در عرصه فرهنگ در حال وقوع است، به‌نوعی یک استحاله فرهنگی تمام‌عیار است و این استحاله باید خواب را از چشمان دغدغه‌مندان دین و انقلاب بگیرد، اظهار کرد: یکی از منافذ این استحاله شبکه‌های سینمای خانگی است، مسئولان امر با کدام نگرش فرهنگی نشسته‌اند و دارند مدیریت می‌کنند، با چه توجیهی چوب حراج به فرهنگ ناب ایرانی‌اسلامی زدند، با فضایی که خودمان فراهم کردیم، تیشه به فرهنگ خودمان می‌زنیم و لذا ان‌شاءالله تدبیر بهتری در این‌ خصوص انجام شود.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha