یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه موقت زنجان گفت: هوشیاری و بصیرت مردم عامل مهم خنثی شدن توطئه‌های دشمنان بوده و ملت بزرگ ایران همواره پشتیبان نظام و ولایت فقیه هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سید یعقوب موسوی امام جمعه موقت زنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان گفت: هوشیاری و بصیرت مردم عامل مهم خنثی شدن توطئه‌های دشمنان بوده و ملت بزرگ ایران همواره پشتیبان نظام و ولایت فقیه هستند.

وی افزود: دشمن باید از هشت سال دفاع مقدس عبرت بگیرد، در آن شرایط که کسی در کنار ایران نبود، اما کشور با رهبری عالمانه امام خمینی(ره) پیروز شد.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه در مقطع فعلی دشمن به دنبال القا برخی مفاهیم متضاد با فرهنگ ایرانی و اسلامی جامعه ایران است، ادامه داد: هدف اصلی دشمنان، از میان برداشتن همه معانی و مفاهیم عمیق اسلامی در جامعه ایران است و ترویج بدحجابی را یکی از مسیرهای تحقق این هدف شوم قرار دادند.

وی فضای مجازی را بستر مهم برای دروغ پردازی گسترده و جوسازی دشمنان علیه مقوله حجاب عنوان کرد و گفت: دشمن با تمام ابزار و توان خود در تلاش برای القای مفاهیم غیرواقع و روایتگری دروغ و بیان استدلال‌های غلط نسبت به ارزش‌های اسلامی در حوزه حجاب در فضای مجازی است.

حجت‌الاسلام موسوی، با بیان اینکه گاهی برخی با الگوبرداری از زنان بی‌حجاب ارزش‌های دینی را نادیده می‌گیرند، اظهار کرد: در آیات متعدد قرآنی به حفظ حرمت و شأن زنان تأکید شده و وجود زن گوهر بزرگی است که نباید با بی‌حجابی آن را نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: اسلام با قوانین بی بدیل خود و گفتار و رفتار پیامبری که رحمت برای عالمین بود، شخصیت از دست رفته زنان را احیا و او را مایه رحمت و برکت معرفی کرد.

امام جمعه موقت زنجان، در ادامه با تسلیت فرارسیدن ایام رحلت شهادت جانگذار پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی (ع)، خاطرنشان کرد: زندگی پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) ایشان الگوی نمونه برای همگان است و خدمتی که اسلام، پیامبر(ص) و خداوند متعال به بانوان کرده، تاریخ را تغییر داده است.

وی افزود: پیش از دین مبین اسلام، زنان ارزشی نداشتند و دختران زنده به‌گور می‌شدند، ولی بعد از ظهور دین اسلام همه این افکار باطل منسوخ شد و پیامبر عظیم‌الشان اسلام اعلام کردند که نشانه برتری تقواست و کسی بر کسی ارجحیت ندارد.

حجت‌الاسلام موسوی، با بیان اینکه زن در جاهلیت عرب جایگاهی نداشت، ادامه داد: در آن زمان نگاه این قوم این‌گونه بود که کسی اگر دختردار می‌شد جایگاهی نداشت، در حالی‌که اسلام به خواسته خداوند متعال محیطی را برای جامعه زنان و جایگاهی را برای زنان در جامعه پیاده کرد و به آنان شخصیت داد.

وی در ادامه به برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه اربعین حسینی بودیم که مشت محکمی بر دهان دشمنان بود.

امام جمعه موقت زنجان خاطرنشان کرد: از استان زنجان تا کربلا و نجف و سامرا ۳۵ موکب از زنجان حضور داشت که تلاش‌های آنها برای خدمت رسانی به زائران، قابل قدردانی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha