یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هشتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت

حوزه/ هشتمین اجلاس بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با حضور چهره‌های جبهه مقاومت و مسئولان ملی و استانی در دامغان برگزار شد.

خبرگزاری حوزه - سمنان/ هشتمین اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت» با حضور چهره های جبهه مقاومت و مسئولان ملی و استانی در سالن همایش های دانشگاه دامغان برگزار شد.

اجلاسیه مجاهدان در غربت امروز رنگ و بوی جهانی دارد

در ابتدای این اجلاس سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان گفت: اختتامیه هشتمین دوره اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت در جوار بارگاه نورانی امام هشتم(ع) در تاریخ یکم و دوم‌مهرماه سال جاری برگزارمی شود.

وی افزود: دیپلماسی عزتمندانه نظام و دولت سیزدهم امروز مدیون رشادت، ایثارگری و پیگیری های‌ مجدانه وزیر امورخارجه آقای امیرعبداللهیان ، افتخار استان سمنان و فرزند شهرستان دامغان، مرد اخلاق و تواضع است.

گزارش حوزه نیوز از هشتمین اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت»

هاشمی با ابراز خرسندی از برگزاری هشتمین دوره اجلاسیه مجاهدان در غربت، بیان داشت: استان سمنان امروز به خود می بالد که‌ میزبان هشتمین‌ اجلاسیه مجاهدان در غربت و نمایندگان جبهه مقاومت است.

استاندار سمنان در پایان گفت: ما امروز به جبهه‌ مقاومت می بالیم و افتخار کرده و یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار جبهه مقاومت را گرامی می داریم.

جبهه مقاومت فرزند برومند نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در هشتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت گفت: رسول خدا(ص) نماد عینی صراط مستقیم بودند و پس از ایشان ائمه‌ معصومین(ع) و امروز هم وجود مبارک‌ مقام معظم رهبری، ولایت فقیه‌ نماد عینی صراط مستقیم امت اسلامی است.

وی افزود: اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت، یک اجلاسیه نورانی و راهبردی و برگزاری آن در یک برهه زمانی بسیار ویژه و به موقع است که‌ از دست اندرکاران آن به ویژه سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان تقدیر و تشکر می‌کنم.

گزارش حوزه نیوز از هشتمین اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت»

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه جبهه مقاومت‌ امروز به عنوان سربازان گمنام ولی امر مسلمین در اقصی نقاط عالم جانفشانی کرده و راهبردهای پیامبرگونه‌ امام‌ عزیز را اجرایی می کنند، گفت: جبهه مقاومت فرزند برومند نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت‌ امروز در عراق، یمن، سوریه و سایر کشور های اسلامی توانسته‌ گسترش یافته و گستره ای عظیم‌ از جهان‌اسلام‌ را در بر بگیرد، تصریح کرد: انتفاع نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران و سایر کشور های اسلامی مقاومت از نظم و هندسه نوین‌ جهانی یکی از دستاوردهای جبهه مقاومت است و نفی نظام‌ سلطه و استکبارستیزی و دفاع از مستضعفین و تنگ شدن دایره حرکت رژیم‌ کثیف و استکباری صهیونیستی از دیگر دستاوردهای ارزشمند جبهه مقاومت است.

گزارش حوزه نیوز از هشتمین اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت»

دیپلماسی عزتمندانه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان هم در هشتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت گفت: این‌ نشست مهم و بین المللی به‌ همت‌ یکایک مسئولان‌ استان و شهرستان دامغان برگزار شده، از مهندس هاشمی استاندار سمنان، فرماندار دامغان و نمایندگان مردم دامغان و سمنان،‌ مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جناب تهرانی مقدم و سایرین به این واسطه تقدیر و تشکر می کنم.

وی افزود: هشتمین‌ اجلاسیه‌ مجاهدان در غربت فرصتی را فراهم کرده تا در کنار اجلاسیه های قبلی از شخصیت وارسته حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی طباطبایی تجلیل و تقدیر شود.

امیرعبداللهیان گفت: مقام‌ معظم رهبری آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)، سید حسن نصرالله و شهید حاج قاسم سلیمانی پیشگامان و چهره های بارز و شاخص جبهه مقاومت اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه پس از جنگ ‌۳۳ روزه، حزب الله لبنان به قدرت منطقه تبدیل شد و نقش حزب الله، مقاومت فلسطین و جبهه مقاومت اسلامی بیش از پیش تعیین کننده، سازنده و نمایان شد، تصریح کرد: ما امروز شاهدیم که ترجمان گفتمان‌ انقلاب اسلامی در عمل توسط نظام‌ جمهوری اسلامی در جبهه مقاومت در منطقه محقق شده است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه سیاست خارجه دولت سیزدهم، یک‌ سیاست خارجی‌ مرتبط با تعامل با همه‌ بخش های جهان و ارتباط دیپلماسی با میدان و مقاومت بوده و به رهبران‌ منطقه توصیه می کنیم‌ که‌ جبهه مقاومت‌ یکی‌ از ستون های اصلی ثبات و امنیت‌ منطقه است، افزود: در حوزه لغو تحریم‌ها و مقابله با توطئه دشمنان به صورت همزمان‌ دو رویکرد دنبال می شود و یک رویکرد تلاش برای بی اثر کردن‌ تحریم‌ هاست،‌ در سال‌گذشته ۳۹۰‌میلیون پوند طلب ایران اسلامی از دولت انگلیس علی رغم‌ تحریم‌ها از مسیر رسمی‌ بانکی‌ دریافت شد.

گزارش حوزه نیوز از هشتمین اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت»

وی با بیان اینکه هفته آینده ۶ میلیارد یورو دارایی ما نزد کره‌جنوبی که‌ به سوئیس منتقل شد، وارد دو حساب متعلق به بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی در منطقه خواهد شد و در چارچوب و توافقی که خودمان تایید کردیم و بر مبنای نیازهای مورد تایید ما در قالب کالاهای غیر تحریمی کارسازی می شود، افزود: رویکرد دوم همچنان برای لغو تحریم های ظالمانه در مسیر دیپلماسی جدی است و مذاکره یکی‌ از ابزارهای کار ماست، اما همواره به دنبال منافع ملت ایران اسلامی بوده و حقوق مسلم مردم را محقق می سازیم و از خطوط قرمز به هیچ عنوان عبور نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما همواره به کشورهای اروپایی اعلام کردیم که‌ باید با زبان‌ احترام‌ با ملت ایران اسلامی سخن بگویید؛ ما در دولت سیزدهم کشور را نه‌ به شرق و نه به غرب گره نزدیم، بلکه در مسیر استقلال نظام‌ با قدرت به‌ پیش می رویم و مسائل را نه‌ به‌ چین، نه‌ به آمریکا، نه‌ به روسیه و نه‌ به اروپا گره‌ نخواهیم زد و در عین‌ حال با هر کشوری که‌ در چارچوب‌ احترام متقابل با ایران‌ عمل کرده و منافع ملت ما تامین کنند، تعامل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دیپلماسی عزتمندانه ما به این‌ گونه است که هر جا که‌ منافعی برای ملت ایران وجود داشته باشد در عرصه دیپلماسی به دنبال آن‌ خواهیم بود، گفت: هیچگاه از مقاومت‌ فاصله نگرفته و نخواهیم گرفت‌، بلکه تلاش می کنیم‌ درک درستی از مقاومت برای سران‌ منطقه ایجاد کنیم.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه هم استانی های بنده در استان سمنان، شهر دامغان و یکایک‌ شهرها و روستاهای استان به ولایتمداری و دینداری شهره اند، گفت: سید عیسی طباطبایی را باید مجاهدی از سمنان،‌ دامغان‌ تا لبنان‌ نامید که در جبهه‌ مقاومت‌ نقش بسیار سازنده ای داشتند، تدین،‌ اخلاص و ولایتمداری و توجه به دغدغه مردم در لبنان از ویژگی های این روحانی بزرگوار است.

موفقیت جبهه مقاومت به برکت امامین انقلاب و خون شهداست

حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی طباطبایی چهره شاخص جبهه مقاومت لبنان هم در این اجلاس گفت: از تمامی دست اندرکاران برگزاری هشتمین‌ اجلاسیه مجاهدان در غربت تقدیر و تشکر می کنم.

وی افزود: از شما مردم دامغان بسیار سپاسگزارم، امیدوارم بتوانم در آینده و در صورت باقی بودن عمر لطف شما را جبران‌ کنم.

گزارش حوزه نیوز از هشتمین اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت»

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی گفت: خدماتی که در جبهه مقاومت صورت گرفته به برکت دعای امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و خون شهدای والامقام است.

وی افزود: ان‌شاالله به برکت نبی مکرم اسلام خداوند بر خیر و برکات کشور عزیزمان، ایران اسلامی، رهبر معظم و شما ملت وفادار بیفزاید و دشمنان این کشور را ذلیل گرداند.

تجلیل از سید عیسای مقاومت

با حضور حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، از حجت الاسلام و المسلمین شیخ سیدعیسی طباطبایی، چهره شاخص جبهه مقاومت لبنان در هشتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت تجلیل شد.

گزارش حوزه نیوز از هشتمین اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت»

تجلیل از همسر وزیر امور خارجه و خانواده سیدعیسی

همچنین در این اجلاس از خانم جلوه، همسر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و خانواده حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی طباطبایی چهره شاخص جبهه مقاومت لبنان تجلیل شد.

گزارش حوزه نیوز از هشتمین اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت»

گزارش حوزه نیوز از هشتمین اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت»

رونمایی تمبر هشتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت

در هشتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت از تمبر این اجلاس منقش به تصویر حجت الاسلام و المسلمین سیدعیسی طباطبایی چهره شاخص جبهه مقاومت در لبنان رونمایی شد.

گزارش حوزه نیوز از هشتمین اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت»

در هشتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، امام جمعه دامغان، علی اکبر علیزاده نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی، بندرآبادی فرماندار دامغان، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم‌ حضرت قائم آل محمد(عج)، نماینده جبهه مقاومت لبنان، سفرای یمن و دیگر کشورهای اسلامی اعضای شورای تامین استان، مشاورین استاندار، فرماندهان‌ نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha