شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
حجت الاسلام کارگر

حوزه/ امام جمعه جزیره خارگ گفت: امام رضا(ع) گفتمان نظام امامت و ولایت را احیاء کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ صبح امروز در جمع عزاداران سالروز شهادت امام رضا علیه السلام در مصلی جزیره خارگ گفت: در وصیت نامه شهدا، توجه به نظام امامت و ولایت از موضوعات مشترک است که آنها خود را برای ایجاد و حفظ آن فدا کردند.

وی افزود: مسأله رهبری جامعه در نظام امامت و ولایت توسط امام رضا علیه السلام برای تشنگان معارف الهی در نیشابور در قالب حدیث سلسله الذهب تبیین شد.

امام جمعه جزیره خارگ با بیان اینکه امام رضا(ع) گفتمان نظام امامت و ولایت را احیاء کردند، ابراز داشت: مأمون علاوه بر شهادت امام رضا علیه السلام درصدد نابودی فضائل معنوی حضرت نیز بود لذا با سیاست های مناظره علمی برگزار می کند یا جهت مشروعیت بخشی به حاکمیت کاذب خود امام را به طوس می آورد اما حضرت با غلبه علمی و سیاست الهی نقشه مأمون را خنثی می کند.

حجت‌الاسلام کارگر اظهار کرد: ادامه راه امام رضا علیه السلام همانگونه که مأمون برای حضرت مشقت ایجاد کرد در طول تاریخ برای پیروان آن حضرت نیز موانع ایجاد کردند اما اتصال و توکل بر خدا روز به روز عزت شیعیان علی بن موسی الرضا علیه السلام بیشتر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha