یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1108151
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
ناصری یزدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در زندگی ما کار سخت و مشکلات زیاد است و لازم است به خداوند توکل کنیم و از او بخواهیم مسیر را برای ما هموار کند، چون تا کمک خدا نباشد نمی‌توان کاری انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در آیین بازگشایی مدارس علمیه خواهران استان در سال تحصیلی جدید با تبریک به بانوان طلبه، اظهار داشت: در قرآن ۱۳۶ بار از حضرت موسی(ع) نامبرده شده و در خیلی از موارد هم به داستان‌های حضرت موسی(ع) اشاره شده است.

وی افزود: حضرت موسی(ع) تنها پیامبری است که خداوند برای پیامبری او حکم صادر کرده و تنها پیامبری است که در این مسیر از خداوند درخواست‌هایی دارد.

امام جمعه یزد ادامه داد: خداوند به موسی(ع) می‌فرماید من تو را انتخاب کردم برای پیامبری، تو گوش کن که من به تو چه می‌گویم، در واقع خدا شناسی را به او می‌آموزد که اولین حرکتت این باشد که خدا را بشناسی و بدانی هیچ معبودی جز من نیست، بنده من باش و مرا عبادت کن.

آیت الله ناصری، خاطرنشان کرد: اگر خداوند در وجود انسان حاکم نباشد، شیطان و نفس بر روح او حاکمیت می کند، بنابراین باید همیشه متذکر خداوند بود و خواسته و مسیر ما خدا باشد.

وی تصریح کرد: خداوند ساعت و زمان قیامت را مخفی گذاشت تا هر نفسی کوشش خودش را انجام دهد و نتیجه آن را ببیند، در واقع این نسخه خدا بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، خواسته اول حضرت موسی(ع) از خداوند را به عنوان یک مبلغ دین «شرح صدر» بیان کرد و یادآور شد: شرح صدر قدرت تحمل انسان را بالا می‌برد و امروز مبلغان دینی ما نیازمند شرح صدر هستند.

آیت ناصری، خواسته دوم حضرت موسی(ع) را توکل به خدا بیان کرد و گفت: حضرت موسی(ع) از پروردگار خواست که خدایا من فقط تو را دارم، کارم سخت است و تو باید زمینه ساز برای من باشی و خودت به من کمک کنی.

وی ابراز کرد: در زندگی ما کار سخت و مشکلات زیاد است و لازم است به خداوند توکل کنیم و از او بخواهیم مسیر را برای ما هموار کند، چون تا کمک خدا نباشد نمی‌توان کاری انجام داد.

امام جمعه یزد، ادامه داد: خواسته سوم حضرت موسی(ع) این بود که خدایا زبان مرا کاری کن که مردم حرف مرا بفهمند و خدایا بیانی را به من بده که مردم متوجه شوند، یعنی درک آن برای مردم خوب باشد و به آن عمل کنند و اثر گذار باشد.

انتهای پیام/ ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha